60 درصد مبتلایان کرونا در یک بیمارستان تهران سابقه سفر داشته اند!

به گزارش مجله سلنا، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با بیان این که در یکی از بیمارستان های ارجاعی تهران، 60 درصد افراد بستری شده، سابقه مسافرت به استان های دیگر را داشتند، گفت: این موضوع نشان می دهد بخشی از موج جدیدی که ممکن است در تهران رخ دهد به دلیل سفرهاست.

60 درصد مبتلایان کرونا در یک بیمارستان تهران سابقه سفر داشته اند!

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، دکتر علیرضا زالی در گفت وگویی تلویزیونی در پاسخ به این سوال که آیا وارد پیک جدیدی از کرونا شده ایم، گفت: این مسئله نیازمند یک آنالیز تحلیلی همه گیر شناسی است و باید به ما فرصتی برای تحلیل آمار داده گردد اما در تهران میزان مراجعین به بخش های درمانی رو به افزایش است و میزان مراجعین سرپایی تهران نسبت به 24 ساعت گذشته بالغ بر 7.9 درصد رشد داشته است.

وی اضافه نمود: از مجموع مراجعه نمایندگان به بخش های بهداشتی و درمانی 10.1 درصد آن ها بستری شده اند که آمار بسیار مهم و قابل توجهی است .

وی اضافه نمود: در دو بیمارستان تهران افرادی بستری شدند که در 10 روز گذشته دارای تماس با بیماران کرونا بوده اند و سفر عامل اصلی این انتقال بوده است و طبق یکی از مطالعات ما در یکی از بیمارستان های ارجاعی تهران، 60 درصد افراد بستری شده، سابقه مسافرت به استان های دیگر را داشتند که نشان می دهد بخشی از موج جدیدی که ممکن است در تهران به وقوع بپیوندد به دنبال سفرهاست.

زالی تاکید نمود: سفرها می توانند خطرآفرین باشند و فرایند کنترل بیماری در تهران را تحت الشعاع قرار دهند؛ ماه خرداد تعطیلی زیادی داشته است و ممکن است ما را دچار مسائل و چالش های فراوانی در زمینه درمان بیماران مبتلا به کرونا کند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران در مورد برقراری طرح ترافیک از فردا، توضیح داد: ما یک آنالیز و مدلسازی در تهران انجام داده ایم؛ حتی اگر 5000 نفر از کسانی که از مترو و اتوبوس استفاده می نمایند از ماسک استفاده ننمایند بیماری گسترش می یابد و این امر می تواند به شدت نگران نماینده باشد؛ طبق فرمایش وزیر بهداشت از فردا طرح ترافیک به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد و حتماً این امر مورد تحلیل قرار می گیرد؛ اگر ناوگان عمومی شهر تغییرات شگرفی پیدا کند یا مسائلی در زمینه گسترش بیماری پیش بیاید با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد بازنگری طرح ترافیک تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 990

به "60 درصد مبتلایان کرونا در یک بیمارستان تهران سابقه سفر داشته اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 درصد مبتلایان کرونا در یک بیمارستان تهران سابقه سفر داشته اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید