آیفون به زودی تاریخچه دقیق تعویض قطعاتش را به شما اطلاع خواهد داد

به گزارش مجله سلنا، اپل میخواهد تا قابلیتی نو و بسیار کاربردی را برای گوشی های آیفون منتشر کند که کاربران با استفاده از آن می توانند بفهمند که آیا گوشی قبلا تعمیر شده یا نه و بعلاوه آیا از صفحه نمایش یا باتری اصلی استفاده می نماید یا خیر. این غول فناوری آمریکایی با ارائه به روزرسانی iOS 15.2 برای گوشی های آیفون، بخش نوی از قطعات و تاریخچه خدمات را به تنظیمات این گوشی ها اضافه خواهد نمود. هدف اپل از به روزرسانی این بخش، آسودگی خاطر کاربران در هنگام خرید آیفون های دسته دوم یا ریفربیش شده است.

آیفون به زودی تاریخچه دقیق تعویض قطعاتش را به شما اطلاع خواهد داد

این نسخه از به روزرسانی، قابلیت های قبلی این بخش را توسعه داده و برای مثال می تواند تشخیص دهد که گوشی از نمایشگر یا باتری اصلی خود استفاده می نماید یا نه. اکنون تمام این اطلاعات در یک بخش واقع شده است و حتی تاریخ انجام سرویس را هم درج می نماید. از زمان عرضه آیفون 11، اپل پس از نصب نمایشگر غیراصلی در گوشی های آیفون هشداری را به کاربر ارسال می نماید. آیفون های قدیمی همچون مدل های XR می توانند در صورت غیراصلی بودن باتری آن را به کاربر هشدار دهند. این قابلیت در آیفون های 12 و 13 گسترده تر شده و شامل قطعات دوربین هم می گردد.

نسخه های قبلی iOS در آیفون 13، تعمیرات صفحه نمایش را سخت تر می کردند و برای جلوگیری از اعلان هشدار و غیرفعال کردن حسگرهای فیس آیدی، احتیاج به میکرولحیم کاری داشتند. اما در به روزرسانی نسخه iOS 15.2، این امکان فراهم است تا کاربران با تعمیر نمایشگر در تعمیرگاه های مجاز یا به وسیله خودشان با پیام هشدار از سوی اپل روبرو نشوند. اکنون که بازار خرید و فروش گوشی های آیفون دسته دوم بسیار داغ است، این قابلیت می تواند برای خریداران مفید و کاربردی واقع گردد.

بسیار پیش آمده که خریداران آیفون های دست دوم با مسائل زیادی پس از استفاده از گوشی خود روبرو شده اند و بعد از مراجعه به تعمیرگاه دریافته اند که بعضی از قطعات این گوشی اصلی نبوده است. برای مثال کاربری گزارش داده که در آیفون دسته دوم او به جای نمایشگر OLED از LCD استفاده شده است. چنین مسائل و اتفاقاتی در صورت تعمیر به وسیله نمایندگی های غیرمجاز گوشی های آیفون بسیار شایع هستند.

با اعلام برنامه تعمیر در خانه اپل، کاربران می توانند به راحتی تحت کنترل برنامه اپل به تعمیر آیفون های خود بپردازند. از آنجایی که این روش سرویس و تعمیر به وسیله اپل پشتیبانی می گردد، آیفون های جدیدتر در نسخه iOS 15.2 که از این طریق تعمیر می شوند، در بخش قطعات و تاریخچه خدمات تأیید می نمایند که تعمیر اجرا شده با قطعات اصلی اپل انجام شده است.

باید خاطر نشان کنیم که ممکن است با ارائه این قابلیت، خرید و فروش مجدد آیفون ها کمی دشوارتر گردد. کاربران در هنگام خرید آیفون های دسته دوم می توانند با آنالیز این قسمت از گوشی، از اصالت قطعات گوشی اطمینان حاصل نمایند و این قطعا بر قیمت این گوشی ها بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

همان طور که در قسمت بالا هم به آن اشاره شد، اپل تعمیر خانگی آیفون و بعضی از محصولات خود نظیر کامپیوترهای مک را به زودی برای کاربران خود امکان پذیر می نماید. این طرح ابتدا با سری آیفون 12 و 13 شروع می گردد و در ادامه مک های مبتنی بر تراشه M1 هم به این طرح ملحق می شوند. در توضیحات این سرویس اپل گفته که در ابتدای کار کاربران می توانند نمایشگر، باتری و دوربین را با استفاده از قطعات ارائه شده از طرف شرکت تعویض نمایند و در ادامه خرید قطعات بیشتری ممکن می گردد.

بر اساس اعلام غول فناوری آمریکایی این سرویس از اوایل سال 2022 در آمریکا اجرایی می گردد و سپس به دیگر کشورها راه پیدا می نماید. این شرکت بعلاوه خاطرنشان نموده که این سرویس فقط مختص کاربرانی است که با تعمیر وسایل الکترونیکی مسئله ای ندارند و در کل اکثریت کاربران باید تعمیر این گجت ها باید به متخصصان مراجعه نمایند.

بسیاری از کاربران با خبر شنیدن این سرویس اپل متعجب شدند، زیرا اپل سیاست های بسیار سخت گیرانه ای در تعمیر محصولات خود دارد. برای مثال همانطور که احتمالا می دانید در سری آیفون های 13 با تعویض نمایشگر، شاهد از کار افتادن فیس آیدی بودیم که گویا اپل بعد از ایجاد کلی حاشیه این محدودیت را کنار گذاشته است.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2172

به "آیفون به زودی تاریخچه دقیق تعویض قطعاتش را به شما اطلاع خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون به زودی تاریخچه دقیق تعویض قطعاتش را به شما اطلاع خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید