احضار وزیر دادگستری فرانسه برای بازپرسی

به گزارش مجله سلنا، دیپوند مورتی به اسم وزیر دادگستری، مجاز به هیچ گونه مداخله مستقیم در پرونده های قضایی که در آنها به اسم یک وکیل مدافع عادی، منافعی داشته باشد، نیست.

احضار وزیر دادگستری فرانسه برای بازپرسی

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

دیوان عالی فرانسه روز چهارشنبه اریک دیپوند مورتی وزیر دادگستری این کشور را برای تحقیق در باره اتهام سوء استفاده احتاقتصادی از قدرت، احضار نموده است.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری فرانس انفو؛ دیوان دادگستری جمهوری، تنها نهاد قضایی فرانسه است که مجاز به تحقیق درباره عضو کنونی دولت این کشور است.

اتهام دیپوند مورتی، سوء استفاده از مقام خود به اسم وزیر دادگستری، برای از سرراه برداشتن مسائل مرتبط با پرونده های اتهامی به اسم وکیل مدافع، است.

مورتی در سپتامبر 2020 دستور تحقیق از سه قاضی شاغل در دادگاه جرائم اقتصادی را داد که پیش از آن مسئول تحقیق برای شناسایی هویت فردی از مقام های دادگاه شده بودند که به نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری پیشین و مشاوران حقوقی اش هشدار داده بود که تماس های تلفنی آنها در ارتباط با یک پرونده فساد اقتصادی، شنود می گردد.

دیپوند مورتی بعلاوه دستور تحقیق در باره رفتار حرفه ای یک قاضی دیگر را داده بود که در هنگام برعهده داشتن وکالت یک پرونده، با او درگیر شده بود.

دیپوند مورتی به اسم وزیر دادگستری، مجاز به هیچ گونه مداخله مستقیم در پرونده های قضایی که در آنها به اسم یک وکیل مدافع عادی، منافعی داشته باشد، نیست.

اما اتحادیه های حرفه ای حامی این وکیلان که اکنون خواهان تحقیق در باره رفتار وزیر دادگستری شده اند، ادعا می نمایند که او از مقام و موقعیت خود برای صاف کردن حساب های پیشین بهره برده است.

دیپوند مورتی به یک هفته نامه گفته که دلیلی برای نگرانی و هراس از تحقیق کنونی ندارد و اتحادیه های حرفه ای را به کوشش برای برکنار کردن اجباری اش، متهم کرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1843

به "احضار وزیر دادگستری فرانسه برای بازپرسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احضار وزیر دادگستری فرانسه برای بازپرسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید