استاد دانشگاه آمریکایی: خشونت ساختاری در آمریکا نهادینه شده است

به گزارش مجله سلنا، استاد دانشگاه مریلند آمریکا روز گذشته در وبیناری به میزبانی مجمع بین الملل اساتید مسلمان دانشگاه ها در تهران از خشونت ساختاری نهادینه شده در آمریکا انتقاد کرد.

استاد دانشگاه آمریکایی: خشونت ساختاری در آمریکا نهادینه شده است

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، جوزف ریچاردسون، استاد دانشگاه مریلند آمریکا و استاد مطالعات سیاهپوستان در این کشور، روز گذشته (دوشنبه) در وبیناری به میزبانی مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها در تهران با موضوع نژادپرستی ساختاری در آمریکا، ضمن انتقاد از خشونت ساختاری نهادینه شده در آمریکا در بحبوحه اعتراضات به قتل جورج فلوید، این خشونت را قابل کنترل دانست.

جوزف ریچاردسون در صحبت های امروز خود گفت: وضعیتی که هم اکنون در آمریکا وجود دارد یک خشونت ساختاری نهادینه شده است که علیه کسانی اعمال می گردد که محروم و آسیب پذیر هستند.

این استاد دانشگاه ضمن ابراز نگرانی در خصوص موضوع پیش آمده درباره جورج فلوید بیان کرد که اعتراضات به مرگ این سیاهپوست، صدای کسانی است که شنیده نمی گردد.

ریچاردسون در صحبت های امروز خود در این وبینار گفت با وجود اینکه در قرن نوزدهم، اصلاحیه سیزدهم در قانون اساسی آمریکا برای خاتمه برده برداری شکل گرفت اما در جامعه آمریکا همچنان نشانه هایی از برده برداری وجود دارد.

وی در این باره گفت: سالانه سیاهپوستان بسیاری در آمریکا کشته می شوند. بر اساس مطالعاتی که اخیراً صورت گرفته، نشان می دهد حدود 290 هزار نفر از سیاه پوستانی که جان خود را از دست داده اند، به خاطر فقر و نابرابری اجتماعی بوده است. در آمار تلفات ناشی از ویروس کرونا نیز سیاه پوستان آمریکایی آمار بالایی را داشتند.

استاد دانشگاه مریلند در خاتمه صحبت های خود بیان کرد که همانگونه که تحریم های آمریکا موجب شد تجهیزات محافظت شخصی به جامعه ایران نرسد، آمریکا با اقدامات خود علیه سیاهپوستان نیز همینگونه عمل می نماید.

وی ضمن درخواست حمایت، مشارکت و اعلام همبستگی از سوی متحدان سیاهپوستان در ایران بیان کرد که آمریکا یک جنایتکار است و باید (برای این تبعیض های نژادی) جوابگو باشد و همه کشور ها نیز باید در مقابل امپرالیستی آمریکا بایستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 995

به "استاد دانشگاه آمریکایی: خشونت ساختاری در آمریکا نهادینه شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاد دانشگاه آمریکایی: خشونت ساختاری در آمریکا نهادینه شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید