استقبال کمرنگ مردم لبنان از تظاهرات ضد دولتی

به گزارش مجله سلنا، تظاهرات ضد دولتی اخیر لبنان با استقبال کم مردم این کشور روبرو شده است.

استقبال کمرنگ مردم لبنان از تظاهرات ضد دولتی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری النشره تظاهرات ضد دولتی لبنان در میدان شهدای بیروت ساعت 10 صبح امروز به میدان ریاض الصلح و در مقابل ورودی کاخ نخست وزیری و با حضور گسترده نیروهای امنیتی منتقل شد.

قابل توجه است که تعداد تظاهرات کنندگان لبنانی در حضور گسترده نیروهای امنیتی به اندازه ای کم بود که توسط بلندگوها ترانه ها و سرودهای ملی سرداده و پرچم لبنان و شاخه زیتون و نیز پلاکاردهایی که روی آن نوشته های مختلفی ضد اوضاع کشور بود را بالا برده بودند. از جمله نوشته ها این بود: ما ضد کسانی تظاهرات کرده ایم که از دهه نود تاکنون بر ما حکومت کرده و خون ما را مکیدند و اموالمان را سرقت و ملت و فرزندان ما را فقیر کردند٬ ما ضد نظام سیاسی فاسد و قبیله ای تظاهرات کرده ایم.

سازماندهی کنندگان این تظاهرات ها از مردم می خواستند تا ضد مسئولان فریاد بزنند. سخنانی که آنها به زبان می آوردند در توقف دزدی و گرسنگی مردم و فساد گسترده در همه بخش ها و نیز تاکید بر اینکه خود مردم باید مسئولیت های کشور را بر عهده گرفته و از انتخاب مسئولانی که شکست و ناکامی آنها اثبات شده است جلوگیری شود، خلاصه می شد.

آنها همچنین خواستار استعفای مسئولی بودند که در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده و جایگزین یک کارمند پیروز و پاک به جای او بودند.

این تظاهرات کنندگان همچنین سودجویی ملیارد لیره ای انجمن ها و گروه و مراکز صوری بدون حساب کتاب را محکوم کرده و آن را ضمن فساد گسترده در بخش های دولتی دانستند.

باید اشاره کنیم که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ارتش و نیروهای ضدشورشی حضور خود را در ورودی های کاخ نخست وزیری و مجلس تقویت کردند. لازم به ذکر است که تا این ساعت برخوردی میان تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی شکل نگرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 404

به "استقبال کمرنگ مردم لبنان از تظاهرات ضد دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال کمرنگ مردم لبنان از تظاهرات ضد دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید