افت 6 درصدی مشترکان پرمصرف با اجرای طرح برق امید

به گزارش مجله سلنا، مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: اجرای طرح برق امید از آبان پارسال تا به امروز، تعداد مشترکان پرمصرف را 6 درصد کاهش داد.

افت 6 درصدی مشترکان پرمصرف با اجرای طرح برق امید

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، محمدحسن متولی زاده امروز (سه شنبه) در مراسم بهره برداری از طرح های برقی نخستین پویش هر هفته #الف ب-ایران در سال 1400 از محل مرکز پایش صنعت برق، افزود: اجرای طرح برق امید در چند ماه گذشته موجب شد بیش از هفت میلیون مشترک کم مصرف از تخفیف های این طرح بهره مند شوند.

وی ضمن اشاره به کاهش عرضه سوخت به نیروگاه ها در سال گذشته که سبب کاهش عرضه برق به بخش صنایع شد، ابراز امیدواری کرد: سال جاری با هماهنگی ها تامین برق صنایع بیشتر شود.

مدیرعامل توانیر ادامه داد: تلاش برای پایدار ماندن و کنترل رشد بار از دو سال پیش اجرا شده و سال جاری این موضوع ادامه خواهد یافت.

متولی زاده گفت: پایدار ماندن این رشد و کنترل آن، علاوه بر نیاز به اجرای سیاست های تشویقی، نیازمند سیاست های بازدارنده است که باید جدی گرفته شود.

وی، یکی از سیاست های بازدارنده را لزوم تصویب تعرفه بحرانی که اکنون در هیات دولت است دانست و افزود: تصویب سریعتر این تعرفه کمک بسیار مهمی به کنترل و پایدار ماندن رشد بار است.

مدیرعامل توانیر، بر ضرورت آغاز نهضت بهینه سازی لوازم برقی مردم تاکید کرد و گفت: باید این امر کلید بخورد تا بتوان از نتایج مثبت آن در پایدار ماندن رشد بار برخوردار شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته سالی بسیار سخت برای صنعت برق بود، سال 1400 را نیز سالی بسیار مهم توصیف کرد.

متولی زاده بر استفاده حداکثری از ظرفیت بودجه سال جاری برای بخش برق تاکید کرد که موجب رونق بیشتر این صنعت خواهد شد.

این مقام مسوول، تلاش برای تامین برق پایدار در شهرک های صنعتی و صنایع در سال جاری را از اولویت های توانیر برشمرد.

وی، عبور پیروز از تابستان سال جاری را از دیگر برنامه های توانیر اعلام نمود و گفت: اقدام های اجرایی این مهم هم اکنون آغاز شده است.

گفتنی است امروز و با حضور وزیر نیرو نخستین پویش #هرهفته-الف-ب-ایران در سال 1400 با بهره برداری از پنج طرح بزرگ توزیع برق کشور در قالب هشت هزار و 142 پروژه توسعه، احداث، اصلاح و بهینه سازی شبکه برق کلید خورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1747

به "افت 6 درصدی مشترکان پرمصرف با اجرای طرح برق امید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت 6 درصدی مشترکان پرمصرف با اجرای طرح برق امید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید