اهمیت معماری داخلی در دفاتر اداری

به گزارش مجله سلنا، معماری داخلی از جمله مواردی است که هنگام بازسازی ساختمان بسیار مورد توجه قرار می گیرد. هنر معماری ارتباط میان انسان و کاربری فضا را تعریف نموده و شرایط مساعدی را برای زندگی و فعالیت در فضاهای گوناگون با کاربری های متفاوت فراهم می نماید. در نتیجه هر فضایی بنابر نیازهای ویژه خود می تواند از معماری داخلی ساختمان بهره ببرد. در این نوشته وب سایت ویرا معماری می خواهد درباره اهمیت معماری داخلی در دفاتر اداری نکاتی را با شما در میان بگذارد.

اهمیت معماری داخلی در دفاتر اداری

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

زندگی در محیط کار

به طور میانگین هر فرد یک سوم ساعات هر شبانه روز خود را به کار می پردازد. این به آن معناست که ما تقریبا یک سوم بهترین سال های عمر خود را در محیط کار می گذرانیم. بنابراین بسیار مهم است که فضا و معماری داخلی دفاتر اداری و محل کار از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

در واقع این حق کارکنان است که در محیطی دلنشین و مناسب، ساعات کاری خود را بگذرانند. محیط های نامناسب موجب خستگی بیش از حد، روحیه ضعیف و سایر مسائل شخصی می گردد. که بهترین و شاید به صرفه ترین روش بازسازی ساختمان می باشد، پس درنگ نکنید و با گروه ویرا معماری در تماس باشید.

کارایی، بهره وری و سود اقتصادی

همه کارفرماها دارای اهدافی مشابه هستند. آنها آرزو دارند کارکنان و سازمان شان به بیشترین حد کارایی، بهره وری و سود اقتصادی برسد. البته مسئله افزایش کارایی کارکنان، تنها به نوع و سبک معماری دفاتر اداری بستگی ندارد؛ و عوامل بسیاری وجود دارد که موجب کاهش یا افزایش این معیارها در سازمان می گردد. اما معماری داخلی به عنوان یک ابزار موثر، می تواند در بهبود این معیارها نقش آفرینی کند.

معماری داخلی دفاتر اداری تعیین می نماید که فضای داخلی ساختمان چگونه شکل بگیرد؛ نوع ارتباطات چگونه باشد؛ نور از چه زاویه و با چه شدتی بتابد؛ تابلوها و دیوارهای کاذب در کجا قرار بگیرد؛ کفپوش مناسب چگونه باشد؛ میزها به چه ترتیبی و در کجا قرار بگیرند؛ جنس دیوارها از چه باشد؛ مسیرهای دسترسی به بخش های مختلف چگونه باشد و…

همه موارد گفته شده در پاراگراف بالا، موجب تغییرات محسوسی در میزان کارایی کارکنان می گردد. طبیعتا کارکنان در یک فضای راحت و دلنشین، کارایی بالاتری خواهند داشت. بهره وری نیز به همین علت بالاتر می رود. همچنین معماری داخلی دفاتر اداری به وسیله شکل دادن ارتباطات به صورت موثر، می تواند بر بهره وری سازمان تاثیر بگذارد. به عنوان مثال مکان یابی اتاق جلسات، اتاق استراحت، دپارتمان های مختلف و… همگی از جمله موارد موثر هستند.

در نهایت موارد گفته شده در صورت اجرای صحیح، می توانند بر افزایش سود اقتصادی سازمان تاثیر مثبت بگذارند.

نمایش فرهنگ و هویت بصری سازمان

یکی دیگر از کارکردهای معماری داخلی در دفاتر اداری، اثرگذاری آن بر فرهنگ و هویت سازمانی است. در واقع معماری هر سازمانی باید نشان دهنده فرهنگ و هویت بصری آن سازمان باشد. استفاده از رنگ سازمانی، توجه به موضوع فعالیت سازمان، هماهنگی با کمپین های تبلیغاتی و… همگی از مواردی هستند که در معماری داخلی دفاتر اداری مورد توجه قرار می گیرد.

رعایت این ویژگی ها از هر دو منظر درون سازمانی و برون سازمانی موثر و با اهمیت است. از منظر درون سازمانی، این ویژگی ها یاری می نماید تا کارکنان و فعالیت های آنها بیش از پیش در راستای اهداف سازمان قرار بگیرند. از منظر برون سازمانی نیز، رعایت این موارد موجب انتقال پیغام درست به مراجعان، مشتریان و همکاران تجاری شما می گردد. به عنوان مثال طراحی معماری داخلی در یک مطب روان شناسی، با طراحی آن در یک استارتاپ مرتبط با تکنولوژی بسیار متفاوت است.

در نهایت اگر می خواهید فضای داخلی دفتر کار شما مطابق با نیازهای شما و کارکنان تان باشد؛ بهتر است طراحی و اجرای کار را به یک تیم حرفه ای و متخصص بسپارید. این کار یاری می نماید نتیجه نهایی کار رضایت بخش تر و بهتر باشد. ما در مجموعه ویرا معماری، پروژه شما را از مرحله مشاوره تا طراحی و اجرا، به بهترین شکل ممکن انجام می دهیم.

منبع: ویرا معماری
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 793

به "اهمیت معماری داخلی در دفاتر اداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت معماری داخلی در دفاتر اداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید