با وجود کرونا چین چگونه پروژه احیای اقتصاد را کلید زد؟

به گزارش مجله سلنا، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به نقش احیای نظام مالی چین در تامین منافع مالی کشورهای دنیا پرداخت و نوشت برغم تاثیر کرونا در توقف فعالیت های صنعتی چین در اوایل امسال میلادی، دولت پکن در حال حاضر در راستا احیای موتورهای بخش صنعتی خود قرار گرفته و قیمت دنیای فلزات نشان دهنده تمایل احیا شده چین برای رشد مالی است.

با وجود کرونا چین چگونه پروژه احیای اقتصاد را کلید زد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، چین مصرف کننده نیمی از فراوریات صنایع فلز در سطح دنیا است؛ همزمان با خروج این کشور از بدترین شرایط اپیدمی کرونا در ماه مارس، دولت پکن، طرح اجرای یک محرک مالی بزرگ را ارائه کرد که هدف تعریف شده در آن، ساخت پل، جاده ها، تاسیسات و راه آهن در سراسر این کشور بود.

نتیجه اجرای این طرح محرک مالی در چین نیز افزایش قیمت سنگ آهن، نیکل، مس، روی و سایر فلزات مورد استفاده در ساخت زیر ساخت ها در طول ماه های اخیر بوده است.

از اواخر ماه مارس تا به امروز، قیمت آهن بیش از 40 درصد و نیکل بیش از 25 درصد افزایش قیمت داشته است؛ مس نیز که مدت هاست به عنوان عامل سنجش اقتصاد صنعتی دنیا در نظر گرفته می گردد، حدود 35 درصد افزایش قیمت داشته است.

کارولین بین تحلیلگر بازار کالا در این باره می گوید که چین طبق معمول جهت سرمایه گذاری را در پیش گرفت و به طور گسترده ای در حال سرمایه گذاری در زیرساخت های فلز محور است و به همین دلیل تقاضای فلز از سمت چین تا حد زیادی افزایش پیدا نموده است.

به دنبال شیوع کرونا و توقف فعالیت های مالی و صنعتی در چین، قیمت فلزات نیز سقوط کرد؛ توقف ناگهانی تقاضا از سمت خریدار بزرگی مانند چین منجر شد که کشورهایی که بخش های بزرگ نظام مالی اشان بر اساس صادرات فلز به چین پیش می رود نیز تحت فشار قرار بگیرند.

با این وجود، واکنش دولت چین به این شرایط بسیار خارق العاده بود به طوری که دولت پکن با طرح های محرک مالی خود یاری کرد تا این کشور در طول ماه های اخیر، سریع ترین فرایند احیای مالی را در مقایسه با سایر نظام های مالی در دنیا، پشت سر بگذارد.

اقتصاددانان در سازمان همکاری و توسعه مالی انتظار دارند که فراوری ناخالص داخلی چین در امسال میلادی رشد مثبت داشته باشد که این امر منجر می گردد چین تنها کشوری از بین کشورهای گروه 20 باشد که امسال دچار رکود مالی نخواهد شد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1170

به "با وجود کرونا چین چگونه پروژه احیای اقتصاد را کلید زد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با وجود کرونا چین چگونه پروژه احیای اقتصاد را کلید زد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید