بورل: درباره شرایط سیاسی ترکیه حرف زدیم

به گزارش مجله سلنا، به گزارش خبرنگاران، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در بروکسل در نشست خبری مشترکی شرکت کردند.

بورل: درباره شرایط سیاسی ترکیه حرف زدیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این نشست خبری گفت: می خواهیم گفتگوها درباره جزیره قبرس در سریع ترین زمان ممکن شروع گردد. تنش ها در شرق مدیترانه کاهش یافته است؛ اما باید به شکل پایدار و مسالمت آمیزی کاهش یابد.

وی در ادامه افزود: انتظار داریم که بحران ها و مناقشات منطقه ای شامل سوریه و لیبی، به وسیله راهکارهای سیاسی حل و فصل شوند. گفتگوهای امروز با احترام متقابل؛ اما صریح و شفاف به انجام رسید. ما درباره شرایط سیاسی و بعضی تحولات خاص در ترکیه و تحولات آینده در این کشور نیز صحبت کردیم.

وزیر خارجه ترکیه نیز در سخنانی گفت: از اینکه در بروکسل هستم، خوشحالم. به دعوت دوست عزیزم جوزف بورل به اینجا آمده ام و قرار است مجموعه ای از ملاقات ها را در اینجا داشته باشم. امروز و فردا گفتگوهای مهمی را در پیش داریم که من امیدوارم نتیجه بخش و مفید باشند. سال 2020، سال پرمشکلی در روابط دوجانبه ترکیه و اتحادیه اروپا بود که پیامدهای آن در بیانیه شورای اروپا در ماه سپتامبر خود را نشان داد.

وی در ادامه اضافه نمود: برای اینکه روابط با ثباتی را ایجاد کنیم، باید بعضی گام های ملموس را به صورت دوجانبه برداریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1574

به "بورل: درباره شرایط سیاسی ترکیه حرف زدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل: درباره شرایط سیاسی ترکیه حرف زدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید