تاکید بر استفاده از صنایع دستی در مد

به گزارش مجله سلنا، ایسنا/ در جلسه کارگروه ساماندهی مد و لباس با حضور اعضای کارگروه، تاکید بر استفاده از صنایع دستی در مد صورت گرفت.

تاکید بر استفاده از صنایع دستی در مد

جلسه با حضور سید مجتبی حسینی (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس)، حمید قبادی (مشاور اجرایی معاونت)، مریم پورشهابی (دبیر کارگروه)، غلامرضا منتظری (نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کارگروه)، رئیس اتحادیه فراورینمایندگان و فروشندگان پوشاک تهران و نمایندگان وزارت صنعت، معدن، تجارت، صدا و سیما، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت آموزش و پرورش، انجمن طراحان پارچه و لباس ایران، اتحادیه فراوری و صادرات نساجی و پوشاک و سازمان برنامه و بودجه برگزار گردید.

در این جلسه استفاده از ظرفیت های هنرهای سنتی و صنایع دستی و کاربردی سازی آن برای حوزه مد و لباس آنالیز و مقرر شد معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس ظرفیت های جامع هنرهای سنتی و صنایع دستی مناطق مختلف را برای حوزه مد و لباس ارائه نمایند.

سید مجتبی حسینی در این زمینه گفت: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر از طرح های معاونت امور هنری است که سال جاری اجرایی شد. این طرح براساس مطالعه و پژوهش انجام شد که بخشی از این پژوهش به سفرنامه ها و روایت های تاریخی از شهرها پرداخته است و براساس آن هر نقطه ای از ایران بافته ها و منسوجات خود را داشته است. کارگروه ساماندهی مد و لباس هم در جشنواره بین المللی مد و لباس فجر از چهار سال پیش توجه به ظرفیت های بومی و هویتی مناطق مختلف برای طراحی لباس را در اولویت قرار داد و هر دوره جشنواره با موضوع هایی از جمله نقش مکران، فر گلستان و بهشت کاشان برگزار گردیدند.

همچنین، در این جلسه پیش نویس آیین نامه اجرایی جشنواره های وزارت آموزش و پرورش در حوزه مد و لباس و لباس دانش آموزان و عملکرد اصناف در زمینه فراوری و عرضه لباس های مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی مطرح شد.

منبع: همگردی
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1800

به "تاکید بر استفاده از صنایع دستی در مد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر استفاده از صنایع دستی در مد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید