قیمت تور ترکیه هتل 5 ستاره: تجار ایران و ترکیه برای توسعه همکاری های تجاری برنامه داشته باشند

به گزارش مجله سلنا، رایزن بازرگانی سرکنسولگری ترکیه در تبریز گفت: تجار ایران و ترکیه برای توسعه همکاری های تجاری برنامه داشته باشند.

قیمت تور ترکیه هتل 5 ستاره: تجار ایران و ترکیه برای توسعه همکاری های تجاری برنامه داشته باشند

بهترین تجربه سفر را با قیمت تور ترکیه هتل 5 ستاره در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از تبریز،طاهر دینگیل رایزن بازرگانی سرکنسولگری ترکیه در تبریز در ملاقات با رضا کامی عضو هیأت رئیسه اتاق تبریز ضمن ابراز خرسندی از حضور در اتاق تبریز، وجود بیماری کرونا را یکی از دلایل کاهش تبادل و پذیرش هیأت های تجاری بین دو طرف دانسته و گفت: هم اکنون با بازگشایی مرزها، امکان اعزام و پذیرش هیأت وجود دارد.

او در مورد مسائل مرز بازرگان نیز گفت: قطعاً این مسائل را به مقامات آنکارا منتقل نموده و خواهان حل آن خواهیم بود.

او بر ضرورت کسب اطلاعات لازم به وسیله تجار دو طرف تاکید نموده و گفت: نوعی نگاه و برنامه ریزی کوتاه مدت برای تجارت دوسویه وجود دارد که تجار باید با تغییر نگرش خود، در پی برنامه ریزی بلندمدت در این راستا باشند.

رایزن بازرگانی سرکنسولگری ترکیه در تبریز بعلاوه بر لزوم کوشش برای حل مسائل مهم تجاری بین دو کشور از جمله مشکل نقل و انتقال پول و مشکل فقدان اطلاعات لازم از قوانین و مقررات بین تجار دو طرف تاکید نمود.

در این جلسه مقرر شد در راستای افزایش همکاری های مالی بین دو کشور، جلسات وبیناری دو طرفه بین تجار و صاحبان صنایع برگزار شده و بعلاوه مقدمات تبادل هیأت های تجاری بین طرفین فراهم گردد.

رضا کامی عضو هیأت رئیسه اتاق تبریز نیز در این ملاقات با اعلام آمادگی برای همکاری های همه جانبه و دوسویه گفت: هم اکنون سرمایه گذاران ترکیه ای در استان های مختلف و به خصوص استان آذربایجان شرقی مشغول فعالیت هستند که اتاق تبریز در ایجاد این رابطه دو سویه، نقش مؤثری داشته است.

او اضافه کرد: در سال های نه چندان دور، حجم تجارت دو کشور به بیش از 22 میلیون دلار رسیده بود که مسائل موجود سبب شد تا این رقم به هدف تجارت 30 میلیارد دلاری بین دو کشور، نرسد.

اووجود تحریم ها را از جمله مسائل موجود در تجارت بین دو کشور دانسته و گفت: مهم ترین مشکل در تجارت بین دو کشور، مشکل نقل و انتقال پول است.

عضو هیأت رئیسه اتاق تبریز بعلاوه بر وجود قرابت های فرهنگی و اجتماعی بین مردم دو کشور تاکید نموده و ادامه داد: تبریز در تجارت ایران با ترکیه، مرکزیت دارد و همیشه روابط مستحکمی بین تجار تبریزی و ترکیه ای وجود داشته است.

کامی برترین راه توسعه همکاری های تجاری بین دو کشور را همکاری برای فراوری مشترک دانسته و بر لزوم ارائه و آموزش قوانین لازم به تجار جهت آگاهی هرچه بیشتر آنان از مقررات تجارت در طرف مقابل تاکید نمود.

دبیر هیأت رئیسه اتاق تبریز بعلاوه خواهان رسیدگی به مسائل موجود در مرز بازرگان و ارجاع این مسائل به مقامات آنکارا شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1980

به "قیمت تور ترکیه هتل 5 ستاره: تجار ایران و ترکیه برای توسعه همکاری های تجاری برنامه داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تور ترکیه هتل 5 ستاره: تجار ایران و ترکیه برای توسعه همکاری های تجاری برنامه داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید