ثبت ملی 72 میراث معنوی و ناملموس در استان کرمانشاه

به گزارش مجله سلنا، معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت : تا به امروز 72 میراث معنوی و ناملموس در استان کرمانشاه به ثبت ملی رسیده است که 62 پرونده ثبتی دیگر نیز برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

ثبت ملی 72 میراث معنوی و ناملموس در استان کرمانشاه

خبرنگاران کرمانشاه- اعظمی گفت : آثار معنوی ثبت ملی شده در حوزه های آداب و رسوم مردم آیین پخت غذا مراسمات مذهبی در گستره استانی است.

به گفته معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه از این تعداد 10 اثر به تازگی در حوزه غذا شامل دانش ساخت ساج با تکنیک آهنگری، مهارت تهیه و پخت کرفیله، مهارت تهیه و پخت نان تفتان، مهارت تهیه و پخت شکر دلمه، مهارت تهیه و پخت برنج و هلیره، مهارت تهیه و پخت گنمه شیر، مهارت تهیه و پخت نوک قاورمه، مهارتتهیه و پخت سوختی، دانش و مهارت هالوین هیزه است.

از منظر باستان شناسی و مردم شناسی نوع خوراک هایی که در یک محدوده جغرافیایی یا محوطه تاریخی کشف شده است دارای اهمیت بالایی است.

در استان کرمانشاه با توجه به قرار گرفتن در زاگرس میانی با توجه به پتانسیل زیستی مانند اب و خاک حاصلخیز استقرار های بشری اتفاق افتاده است.

با توجه به تنوع تاریخی در استان کرمانشاه باستان شناسان لقب بهشت باستان شناسی را به استان کرمانشاه داده اند، اما با توجه به تنوع مطالب کمتر به بحث آیین های غذا در باستان شناسی پرداخته است .

د

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2173

به "ثبت ملی 72 میراث معنوی و ناملموس در استان کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت ملی 72 میراث معنوی و ناملموس در استان کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید