جای طراحی لباس را در ایران خالی دیدیم

به گزارش مجله سلنا، زهره امیری، مدیر انتشارات جمال هنر در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ؛ درخصوص محتوای کلی انتشارات گفت: کتاب های انتشارات ما در زمینه هنر به طور خاص در شاخه طراحی لباس است. پرفروش ترین کتاب ما، کتاب جامع تصویرسازی مد و لباس و رنگ شناسی تخصصی لباس بوده است. انتشارات ما ابتدا در زمینه های نقاشی، عکاسی و گرافیک فعالیت می کرد، اما جای طراحی لباس را در ایران خالی دیدیم و تصمیم گرفتی در این زمینه فعالیت کنیم. در حال حاضر به صورت اختصاصی فقط طراحی لباس کار می کنیم.

جای طراحی لباس را در ایران خالی دیدیم

وی درخصوص اینکه آیا انتشارات اتاق فکری دارد که تصمیم بگیرد که چه کتابی را چاپ کند؟ گفت: ما با اساتید این حوزه در ارتباط هستیم و آنالیز می کنیم که کمبود چه کتابی را در زمینه طراحی لباس داریم و دانشجویان ما بیشتر به چه کتاب هایی احتیاج دارند. این در اولویت ماست. بعلاوه اساتید زیادی داریم که با دانشجویان در ارتباط هستند، یا آن ها کتاب را معرفی می نمایند و یا ما کمبودها را مطرح می کنیم. درحال حاضر بیشتر به سمت ترجمه رفته ایم. اساتید این حوزه کتاب های ما را ترجمه می نمایند و ویراستاران علمی هم داریم که به طور تخصصی آنالیز می نمایند.

در پاسخ به این سوال که زمینه طراحی کتاب طرح روی جلد چه اندازه در فروش موثر بوده است، گفت: نمی توان گفت که طراحی جلد مهم تر از متن و محتواست ولی چون اولین چیزی است که به عنوان ویترین دیده می شود در حد خود بسیار مهم است. طراحی جلد باید طوری باشد که گویای گزیده ای از مطالب داخل کتاب باشد و شخصی که کتابی را در دست دارد با تماشا طرح روی جلد متوجه محتوای آن کتاب شود. مخاطبان ما بیشتر علاقه مندان به حوزه طراحی لباس هستند.

زهره امیری گفت:مشکل عمده ای که برای تألیف وجود دارد تحقیق و آنالیز طولانی و بودجه و مسائل مالی است. به خاطر همین هزینه ها اساتید ما نمی توانند کتاب را کامل به ما ارائه نمایند. سرمایه اولیه هم به مولف برنمی شود. در کشورهای دیگر چون زبان بین المللی هست در تیراژ بالا چاپ می شوند.

این ناشر در خاتمه مطرح نمود: جای خوشحالی دارد که مخاطبان ما از کتاب ها ایده می گیرند. ما در نمایشگاه دانش آموزانی درسنین پایین داشتیم که ازکتاب تصویر سازی مد و لباس که پرفروش ترین کتاب ما بود بسیار استقبال می کردند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 29 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1402 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2377

به "جای طراحی لباس را در ایران خالی دیدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جای طراحی لباس را در ایران خالی دیدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید