خبرنگاران استاندار اصفهان: استفاده بهینه در مصرف انرژی لازم است

به گزارش مجله سلنا، اصفهان- خبرنگاران- استاندار اصفهان با تاکید بر مصرف بهینه انرژی از جمله برق و گاز گفت: شهروندان این استان در مصرف بهینه سوخت بیش از پیش همکاری لازم را داشته باشند.

خبرنگاران استاندار اصفهان: استفاده بهینه در مصرف انرژی لازم است

عباس رضایی روز یکشنبه در حاشیه نشست آنالیز مدیریت مصرف سوخت زمستانی کشور با حضور وزرای کشور و نفت و نیرو به وسیله ویدئو کنفرانس در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: رسانه ها و صدا و سیما در فراوری محتوا و اخبار در زمینه صرفه جویی انرژی ضمن کوشش بیشتر، همکاری لازم داشته باشند.

استاندار اصفهان توضیح داد: همچنین برای جلوگیری از مسائل مربوط، مردم در مصرف بهینه سوخت بیشتر همکاری نمایند.

وی گفت: رسانه ها باید به عنوان پل ارتباطی مسئولان و مردم هنرمندانه عمل نموده و صرفه جویی و کاهش مصرف انرژی را ترویج نمایند.

رضایی با تاکید بر اجرای قانون هوای پاک گفت: باید برای جلوگیری از آلودگی و صرفه جویی در مصرف سوخت انرژی خورشیدی و استانداردسازی وسایل گرمایشی را در دستور کار قرار دهیم.

مسئولان و کارشناسان تاکید دارند که مشترکان بویژه مصرف نمایندگان خانگی باید به مصرف گاز بیش از پیش توجه نمایند در غیر این صورت با تداوم فرایند افزایشی مصرف ممکن است مسائلی مانند افت فشار بوجود آید.

مصرف گاز طبیعی در استان اصفهان در فصل پاییز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش یافت که به گفته مسوولان، سرمای شدید و شرایط ناشی از کرونا در آن نقش بسزایی داشته است.

در سال های گذشته بیشترین میزان مصرف گاز در یک شبانه روز در استان اصفهان 76 میلیون متر مکعب بود و سال جاری با رسیدن مصرف گاز به مرز 80 میلیون متر مکعب، رکورد جدیدی در این شاخص ثبت شد که به گفته مسوولان و کارشناسان، سرمای شدید پاییز سال جاری و همچنین شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا مانند ماندن مردم در خانه و رعایت مسائل بهداشتی از جمله تهویه هوا از جمله عوامل تاثیرگذار در این زمینه بوده است.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از 2 میلیون نفر ان ها در مرکز این استان یعنی کلانشهر اصفهان زندگی می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1550

به "خبرنگاران استاندار اصفهان: استفاده بهینه در مصرف انرژی لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار اصفهان: استفاده بهینه در مصرف انرژی لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید