خبرنگاران نماینده لاهیجان: زمین های اهدایی به آموزش و پرورش مشخص تکلیف گردد

به گزارش مجله سلنا، لاهیجان - خبرنگاران - نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در ملاقات با وزیر آموزش و پرورش ، خواهان مشخص تکلیف زمین های اهدایی مردم برای مدرسه سازی ، تبدیل به احسن و درآمد زایی برای آموزش و پرورش شد.

خبرنگاران نماینده لاهیجان: زمین های اهدایی به آموزش و پرورش مشخص تکلیف گردد

به گزارش خبرنگاران ، رسول فرخی چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به ملاقات خود با وزیر آموزش و پرورش گفت: مردم زمین هایی به آموزش و پرورش اهدا نموده اند که در بعضی از این زمین ها هیچ اقدامی رخ نداده است.

وی با اشاره به اینکه مدارسی در حوزه روستایی وجود دارد که ثروت آموزش و پرورش و کشور می باشند و هم اکنون بلااستفاده مانده اند توضیح داد: این اموال باید تبدیل به احسن گردد و مدارسی را که امکان بهره برداری وجود ندارد با رعایت قانون برای اموری مانند اشتغالزایی و درآمدزایی بخش آموزرش و پرورش اجاره داده گردد.

رتبه بندی و بیمه تکمیلی فرهنگیان، مسائل و پایین بودن حقوق معلمان غیرانتفاعی، میزان حقوق نیروهای خدماتی مدارس و معین تکلیف زمین های اهدایی مردم به آموزش و پرورش لاهیجان از جمله مهترین مباحث مطرح شده در این ملاقات بود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگیان بویژه بازنشستگان از نحوه خدمات بیمه ای راضی نیستند توضیح داد : در این ملاقات در مورد بیمه فرهنگیان به خصوص بازنشستگان و عدم رضایت عمومی از برخورد و رفتار خدمات دهندگان مواردی مطرح شد، بویژه مسائل بخش خدمات دندان پزشکی مورد تاکید نهاده شد.

فرخی با اشاره به اینکه رتبه بندی فرهنگیان از درخواست های به حق کارکنان آموزش و پرورش است و جای تشکر دارد که معلمان در این شرایط سخت مالی با حقوق کم همچنان به دانش آموزان ارائه خدمت می نمایند توضیح داد: قانون رتبه بندی باید شامل بخش اداری و تمامی افراد جزء پرسنل آموزش و پرورش گردد.

این نماینده مجلس هم چنین با اشاره به اینکه یک موضوع مهم معلمان مدارس غیرانتفاعی هستند که حدود 13 درصد از بحث آموزش کشور را بر عهده دارند اعلام نمود: در بیلبردهای تبلیغاتی این مدارس می بینیم به نفرات برتر کنکور که از مدارس غیرانتفاعی برگزیده شده اند افتخار می نمایند اما به معلمان خود دستمزدی در حد یکی دو میلیون تومان و حتی گاهی پانصد هزار پرداخت می گردد.

وی توضیح داد: ما انتظار داریم با معلمان غیرانتفاعی بر اساس قانون کار و تامین اجتماعی با مدارس قرارداد بسته و به استخدام مدرسه در آیند تا امنیت شغلی برایشان تامین گردد.

فرخی تاکید نمود: پیشنهاد می دهم در زمان اعطای مجوز مدارس غیرانتفاعی از موسس تعهد اخذ گردد که به کارگیری معلمان بر اساس قانون کار و تحت بیمه تامین اجتماعی باشد.

رییس مجمع نمایندگان گیلان همچنین با اشاره به دستمزد پایین نیروهای خدماتی در مدارس توضیح داد: این دستمزد ناچیز هم از اولیای دانش آموزان دریافت می گردد و این نیروها حتی بیمه هم نمی شوند ، انتظار داریم این نیروها بر اساس چارت سازمانی بر حسب احتیاج مدرسه حداقل به صورت نیروی شرکتی استخدام شوند .

وی در مورد نیروهایی مانند حق التدریس، خرید خدمتی، نهضتی قبل و بعد از سال 92 نیز در این ملاقات با وزیر آموزش و پرورش گفت: شرایط موجود برازنده صندلی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران نیست و بایستی این موضوع به انتها برسد .

فرخی همچنین تاکید نمود: در این ملاقات اشاره کردم که بعضی از این نیروهای خدماتی چندین سال در آموزش و پرورش کار نموده و اکنون به دلیل شرایط سنی فرصتی ندارند تا در جای دیگری استخدام شوند.

پاسخ وزیر آموزش و پرورش به درخواست ها

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در مورد پاسخ وزیر آموزش و پرورش در موضوع رتبه بندی معلمان به نقل از وی گفت: لایحه تنظیم شده و مراحل انتهای را در دولت می گذراند، انتظار می رود همراه لایحه بودجه به مجلس تقدیم گردد و در صورت تصویب در مجلس از سال 1400 اجرایی خواهد شد.

به گفته وی ، وزیر آموزش و پرورش در مورد معلمان مدارس غیرانتفاعی توضیح داد : سامانه ای تعریف شده که حداقل و حداکثر حقوق در آن لحاظ شده است، پرداختی معلمان غیرانتفاعی توسط موسس در آن درج می گردد و این پرداختی در میزان شهریه مجاز دانش آموزان نیز موثر است و در صورت تخلف مدارس امکان شکایت از طرف معلمان با استناد به سامانه مهیا است.

رییس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی اعلام نمود : وزیر آموزش و پرورش در مورد نیروهای خرید خدمتی تصریح نموده اند که 24 ساعت کار آن ها را برابر با 44 ساعت در هفته لحاظ و پرداختی را در سراسر کشور یکسان سازی شده و این عزیزان پس از دریافت اولین پرداختی آن را ملاحظه خواهند کرد.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت 368 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1692

به "خبرنگاران نماینده لاهیجان: زمین های اهدایی به آموزش و پرورش مشخص تکلیف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده لاهیجان: زمین های اهدایی به آموزش و پرورش مشخص تکلیف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید