درخواست یاری پوتین از ارتش روسیه برای مهار کرونا

به گزارش مجله سلنا، در پی بحرانی شدن شرایط کرونایی در روسیه، رئیس جمهور روسیه از ارتش خواست با ساخت بیمارستان های صحرایی به مهار شیوع کرونا در این کشور پهناور یاری نمایند.

درخواست یاری پوتین از ارتش روسیه برای مهار کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه گفت که ممکن است به یاری ارتش برای ساخت بیمارستان های صحرایی برای بیماران کووید-19 احتیاج داشته باشد، زیرا روسیه با افزایش مبتلاها که منجر به تعطیلی سراسری شده است، مبارزه می نماید.

به نوشته خبرگزاری انگلیسی رویترز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنانی خطاب به سرگئی شویگو وزیر دفاع و دیگر مقامات ارشد روسیه گفت: شرایط در کشور بسیار سخت است. بیش از 40000 مورد ابتلای روزانه داریم که تا به امروز این مورد اتفاق نیفتاده بود. از شما می خواهم در صورت احتیاج به حمایت از خدمات پزشکی ادامه دهید. شاید از توانایی های ساخت و ساز خود بهره ببرید زیرا احتیاج به ادامه ساختن امکانات پزشکی پیش ساخته وجود دارد.

پوتین در هفته های گذشته دستور تعطیلی یک هفته ای سراسری را از 30 اکتبر صادر کرد که می تواند به وسیله مقامات منطقه ای در صورت صلاحدید آنها تمدید گردد.

منطقه نووگورود در شمال غرب مسکو روز دوشنبه اولین منطقه ای بود که خاطرنشان کرد این مدت را برای هفته دوم تمدید خواهد نمود. آندری نیکیتین فرماندار این منطقه گفت: در طول هفته ما الزامات را برای مکان های مختلف کار سخت تر خواهیم کرد. تعدادی از سازمان ها بسته خواهند شد.

مسکو، مرکز روسیه شدیدترین اقدامات قرنطینه را در بیش از یک سال گذشته اعمال نموده است و تنها فروشگاه های ضروری مانند داروخانه ها و سوپرمارکت ها اجازه باز ماندن دارند. با این حال، بعضی از کلوپ ها و سایر مشاغل محدودیت ها را نادیده گرفته اند و آژانس های مسافرتی از فرار روس ها از محدودیت های داخلی وعزیمت به سواحل خارجی خبر می دهند.

آنا پوپووا رئیس سازمان نظارت بر سلامت مصرف کنندگان روسیه نیز در یک جلسه هیات دولت روسیه گفت: اثر اقدامات بلافاصله ظاهر نمی گردد. به احتمال زیاد به زمان بیشتری احتیاج دارد.

روسیه بیش از 8.5 میلیون ابتلا به کرونا را از شروع همه گیری گزارش نموده است و مرگ و میر ناشی از این بیماری در 21 روز گذشته رکورد جدیدی را در این کشور ثبت نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2083

به "درخواست یاری پوتین از ارتش روسیه برای مهار کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست یاری پوتین از ارتش روسیه برای مهار کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید