پوتین: آمریکا در حال افزایش قیمت انرژی در دنیا است

به گزارش مجله سلنا، رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه کشورهای غیردوست به قراردادهای خود در قبال مسکو عمل نمی نمایند، آمریکا را مسئول افزایش قیمت انرژی در دنیا معرفی کرد.

پوتین: آمریکا در حال افزایش قیمت انرژی در دنیا است

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز (چهارشنبه)، گفت آمریکا مقصر افزایش قیمت حامل های انرژی در دنیا است.

پوتین طی سخنرانی در این باره گفت: کشورهای غیردوست زنجیره تامین را در نیم کره شمالی نابود نموده اند و سایر کشورها به قراردادهای خود عمل نمی نمایند و این برای ما مشکلاتی ایجاد می نماید.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وی گفت: ما می توانیم انرژی را به کشورهایی صادر کنیم که واقعاً به آن احتیاج دارند. ما می توانیم مصرف نفت، گاز و زغال سنگ روسیه را در بازار داخلی افزایش دهیم.

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه کشورش برنامه های بزرگی برای تقویت و ایمن سازی سیستم های ناوبری دارد، تاکید نمود آمریکا مسئول افزایش قیمت منابع انرژی در دنیا است.

پوتین بعلاوه افزود که امتناع کشورهای غربی از همکاری عادی با روسیه، از جمله در رابطه با منابع انرژی، از هم اکنون به کشورهای اروپایی و آمریکا آسیب رسانده است.

پیش از این، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود راهبرد کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه احتیاجمند زمان است. (جزئیات بیشتر)

کشورهای غربی به سردمداری آمریکا از زمان شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دنباس، تحریم های گسترده ای را علیه مسکو اعمال نموده و کوشش داشته اند تا با کاهش وابستگی خود به واردات منابع انرژی از روسیه، شامل نفت و گاز، محدودیت هایی را نیز بر این حوزه علیه روسیه اعمال نمایند.

این در حالی است که نشریه آمریکایی پالتیکو در تحلیلی به قلم رایان هیث با بیان اینکه پوتین در حال برنده شدن در جنگ مالی غرب علیه روسیه است، شرح داد: با مقایسه درآمدهای گاز روسیه از خط لوله انتقال گاز، می توان دریافت که صادرات در حال افزایش و با قیمت های بسیار بالاتر از سال گذشته است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2223

به "پوتین: آمریکا در حال افزایش قیمت انرژی در دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: آمریکا در حال افزایش قیمت انرژی در دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید