راحت می توان اساسنامه نوشت، دریافت تأییدیه از فیفا هیچ کاری ندارد

به گزارش مجله سلنا، به گزارش خبرنگاران، مصطفی هاشمی طبا رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک درباره آینده فوتبال ایران و شرایط اساسنامه مطلوب گفت: اصولاً ما خیلی قضیه را پیچیده و عظیم کردیم؛ اساسنامه نوشتن و دریافت تأییدیه از فیفا هیچ کاری ندارد.

راحت می توان اساسنامه نوشت، دریافت تأییدیه از فیفا هیچ کاری ندارد

وی اضافه کرد: برای نوشتن اساسنامه فدراسیون فوتبال به قدری الگو وجود دارد و مسئله قابل حل است که هیچ نیازی به این همه بحث نیست.

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک توضیح داد: ما اگر قرار است که با مسائل مملکت اینگونه برخورد کنیم مسائل کلی مملکت مان را چگونه حل خواهیم کرد؟! متأسفم که این قضیه تا این اندازه با اهمیت تلقی می گردد در صورتیکه به راحتی می توان اساسنامه را نوشت و نظرات فیفا را هم در آن اعمال کرد.

هاشمی طبا در مصاحبه با برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو مصاحبه با بیان اینکه هیچیک از نظرات فیفا مغایر با قوانین داخلی ایران نیست گفت: به تأکید خود فیفا هیچ نظریه ای نباید مغایر با قوانین کشور ما باشد و بنابراین این همه بحث و مصاحبه لزومی ندارد ضمن اینکه ما هیچ مشکل قانونی نداریم بلکه مشکل از نوع اجرا و عدم رعایت مسائل بسیار ساده است.

وی کار کردن فدراسیون بدون اساسنامه را عجیب و شوک آور خواند و گفت: طبق قانون، اساسنامه باید به تصویب هیئت دولت برسد اما فدراسیون در این مدت هم بدون تأییدیه کار می کرد. وقتی دریافت تأییدیه از هیئت دولت و توافق با فیفا هیچ کاری ندارد لذا واضح است که مسئولان مربوطه نمی خواهند کاری نمایند.

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک با تأکید بر اینکه مدیریت اساسنامه باید مطابق با مُر قانون باشد گفت: مسئولان موظفند که با مُرّ قانون کار نمایند و همه در برابر قانون مساوی اند اما مشکل این است که گویا در نظر عده ای، بعضی افراد از دیگران بهترند.

هاشمی طبا متذکر شد: مسئولیت نوشتن اساسنامه فدراسیون با وزارتخانه است و طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، وزارت ورزش باید با استفاده از نظرات کارشناسانه، اساسنامه فدراسیون را تأیید و تنظیم کند و برای هیئت دولت بفرستد.

وی با اذعان به اهمیت ویژه مجریان ورزشی در مشخص جهت آینده فوتبال کشورمان تأکید کرد: ما باید به مجمع بها دهیم یعنی باید مجمعی تشکیل گردد که کاملاً دموکراتیک عمل کند.

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک گفت: مجامع می توانند تشکیل مجمع فوق العاده را درخواست نمایند و دخالت های بیجا هم در آن صورت نگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 999

به "راحت می توان اساسنامه نوشت، دریافت تأییدیه از فیفا هیچ کاری ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راحت می توان اساسنامه نوشت، دریافت تأییدیه از فیفا هیچ کاری ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید