رهبری آمریکا باید تغییر کند، بازگشت مشروط به برجام

به گزارش مجله سلنا، به گزارش خبرنگاران، جو بایدن نامزد پیشتاز حزب دموکرات آمریکا در انتخابات 2020 به تشریح اصول سیاست خارجی خود پرداخت. در این یادداشت که در فارین افیرز، منتشر شده در مورد کلیه مسائل مربوط به سیاست خارجی آمریکا اعلام نظر کرده است.

رهبری آمریکا باید تغییر کند، بازگشت مشروط به برجام

بایدن در این یادداشت می نویسد: با هر معیاری نگاه کنیم اعتبار و نفوذ ایالات متحد در جهان از زمان ترک کاخ سفید توسط رئیس جمهوری باراک اوباما و من کاهش یافته است.

وی در ادامه با تشریح آسیب هایی که عملکرد سیاست خارجی ترامپ در حوزه های مختلف به وجود آورده، خاطرنشان می کند: اگر به ریاست جمهوری انتخاب شود تلاش خواهد کرد تا اعتبار و جایگاه آمریکا را بازگرداند.

بایدن در بخشی از این یادداشت به موضوع اشاعه و امنیت تسلیحات هسته ای به ویژه موضوع توافق هسته ای ایران پرداخته و می نویسد: درباره عدم اشاعه و امنیت هسته ای، ایالات متحده همزمان نمی تواند هم صدای معتبری باشد و هم توافق هایی را که مذاکره کرده، ترک کند. از ایران تا کره شمالی، روسیه و عربستان سعودی، ترامپ چشم انداز اشاعه هسته ای، رقابت جدید بر سر تسلیحات هسته ای و حتی از استفاده از تسلیحات هسته ای را بیشتر محتمل کرده است.

بایدن در ادامه خاطرنشان می کند: به عنوان رئیس جمهور، من تعهد خودمان را به کنترل تسلیحات برای دوره جدید احیا خواهم کرد. توافق تاریخی هسته ای ایران که دولت اوباما مذاکره کرد مانع دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای شد. اما ترامپ عجولانه این توافق را کنار گذاشت که باعث شد ایران هم برنامه هسته ای خود را از سر بگیرد و هم تحریک شود.

بایدن در ادامه با تکرار اتهامات همیشگی مقامات آمریکایی علیه کشورمان، بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای را مشروط به رفتار ایران کرده و می نویسد: تهران باید به تعهدات خود در توافق بازشود و اگر این کار را انجام داد من دوباره به توافق ملحق خواهم شد و از تعهد جدید خودمان برای دیپلماسی استفاده خواهم کرد تا با متحدان برای تقویت و گسترش این توافق کار کنیم و در همین حال، به شکل مؤثری با سایر فعالیت های بی ثبات ساز ایران مقابله خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 704

به "رهبری آمریکا باید تغییر کند، بازگشت مشروط به برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبری آمریکا باید تغییر کند، بازگشت مشروط به برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید