سرطان چشم چیست؟

به گزارش مجله سلنا، سرطان چشم یکی از بیماری های بسیارخطرناک است که معمولاٌ افراد آن را نادیده می گیرند، ابتلا به این بیماری می تواند سبب نابینایی و حتی مرگ افراد گردد به همین علت ضروری است تا نشانه های آن را بشناسید.

سرطان چشم چیست؟

علائم سرطان چشم کدامند و چطور به موقع از این بیماری مطلع شویم؟

تشخیص مبتلا بودن به سرطان چشم را باید به عهده پزشک متخصص بگذاریم، چرا که تشخیص آن برای افراد عادی مشکل است. اما با این همه شناخت زودهنگام علائم سرطان چشم به عنوان یک بیماری جدی، می تواند در فرایند بهبود و درمان آن تاثیر به سزایی داشته باشد.

اما از آن جا که علائم سرطان چشم مشابه نشانه ها و علامت هایی است که بسیاری از بیماری های مربوط به چشم، از آن برخوردار می باشند، باید برای اطمینان از وجود چنین مسئله ای به پزشک مراجعه نماییم.

اختلال در بینایی یا از بین رفتن کامل آن، ایجاد دگرگونی در رنگ مردمک ها و حتی به وجود آمدن شکل ها و حالت های غیر عادی در بینایی خود، همه جزء علائم سرطان چشم محسوب می شوند.

علائم سرطان چشم
با مطالعه مواردی که برای شما ذکر می گردد، می توانید به شیوه بهتری به تشخیص وجود یا عدم وجود سرطان چشم بپردازید.

التهاب و سرخ شدن بیش از حد و غیر طبیعی چشم ها بدون احساس درد در این ناحیه.

تغییرات محسوس در بینایی که به شکلی آهسته آغاز می گردد و با مرور زمان شدت بیشتری می یابد. این تغییرات به شکلی کاملا ناگهانی اتفاق می افتند و از وجود یک بیماری نشات می گیرند که این بیماری ممکن است سرطان چشم باشد.

وجود هاله هایی سایه مانند در نزدیکی پلک ها و گوشه ها و لبه های چشم، وجود یک کانون تاریک و تیره در میان دیدگان ما که با سپری شدن زمان بزرگ تر و برجسته تر می گردد، لکه هایی شناور یا خط هایی گنگ که در محیط بینایی ما در حال چرخیدن و حرکت هستند.

تورم و بزرگ شدن بیش از حد و غیر طبیعی چشم ها.

دگرگونی در شکل مردمک های چشم به گونه ای که یک مردم یا هردوی آن ها در حال نزدیک یا دور شدن باشند.

دگرگونی در مقدار مردمک ها؛ طوری که مردمک ها بزرگ و فراخ شوند.

عدم توانایی کنترل کردن و متمرکز کردن چشم بر روی نقطه فرضی مورد نظر.

دگرگونی در رنگ طبیعی عنبیه که امکان بروز آن تنها در یکی از چشم ها و یا قسمت به خصوصی از چشم ها وجود دارد.

وجود لکه هایی سفید رنگ یا حتی صورتی رنگ که بر روی پلک ها و روی چشم رشد می نمایند و برجسته می شوند و خبر از سرطان چشم از نوع سرطان سلولی فلسی دارند.

وجود دردهای شدید و غیر عادی و یا حساسیت های غیر طبیعی و بلند مدت در چشم ها که باعث آزار ما باشد.

واکنش بیش از مقدار نسبت به تابش نور به سمت چشم ها که با درد و احساس ناراحتی همراه باشد مثلا سبب سردرد یا موجب سرگیجه گردد.

شایان ذکر است که در صورت بروز مسائل ذکر شده در ناحیه چشم هایمان، پیگیری سریع و مراجعه به پزشک ضروری می باشد.

مطابق پژوهش های اجرا شده و با استناد به آمار موجود، افراد مبتلا به سرطان چشم نهایتا تا 5 سال زنده خواهند ماند، اما در صورت مداوای به موقع شانس زندگی و درمان به مراتب بالاتر می رود.

اگر پس از هویدا شدن چنین علائمی در چشم هایمان بدون فوت وقت به پزشک مراجعه کنیم، امکان درمان به مقدار قابل توجهی بالا می رود.

همین طور شما می توانید از روش های پیشگیری از سرطان، برای دور ساختن و کاهش ریسک این بیماری بهره ببرید.

با این حساب معاینات چشم پزشکی دوره ای کاملا ضرورت دارد و ضروری است که هر شخص برای اطمینان از سلامت چشم های خود و پیشگیری، هر 6 ماه یک بار به چشم پزشک مراجعه داشته باشد.

منبع: سایت نظارت بر خانواده

منبع: راسخون
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1982

به "سرطان چشم چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرطان چشم چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید