شناسایی 14 بیمار مشکوک به کرونا در ایلام

به گزارش مجله سلنا، مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: 14 مورد جدید مشکوک به بیماری کرونا در این استان شناسایی شده و نمونه آزمایش های این افراد به آزمایشگاه مربوطه در تهران ارسال شده است.

شناسایی 14 بیمار مشکوک به کرونا در ایلام

به گزارش خبرنگاران محبوب رستم زاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تا کنون مورد مثبت کرونا در این استان ثبت نشده است، گفت: ارسال نمونه های آزمایشگاهی بیماران مشکوک به کرونا جهت پیشگیری از انتشار آن در سطح استان است.

وی اضافه کرد: نتایج آزمایش ها پس از آنالیز اطلاع رسانی می گردد و بیماران مشکوک تا زمان اعلام نتایج تحت مراقبت هستند.

رستم زاد یادآور شد: پیش از این 14 مورد مشکوک در ایلام شناسایی شد که نتیجه تمام آزمایش ها منفی و بیماران از بیمارستان مرخص شدند.

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام همچنین در مورد 2 فرد مشکوک به کرونا در شهرستان ملکشاهی گفت: هیچ موردی در این شهرستان شناسایی نشده و افراد مورد نظر تحت عمل جراحی آپاندیس قرار گرفته اند و مسئله ای در این زمینه ندارند.

رستم زاد تاکید نمود: به مردم توصیه می گردد در صورت امکان از رفتن به مکان های عمومی از جمله بانک ها، گلزار اموات، حضور در مراسم عروسی و فاتحه خودداری نمایند و صاحبان عزاداری و عروسی برای رعایت بهداشت و جلوگیری از انتشار این بیماری مراسمات خود را در منزل برگزار نمایند.

راه های انتقال کرونا به وسیله تنفس، عطسه، دست دادن به وسایل است و باعث انتقال بیماری در بدن افراد می گردد.

باتوجه به اینکه بیماری ویروسی کرونا هنوز واکسن ندارد تنها راه پیشگیری از آن رعایت بهداشت فردی است از جمله مهمترین راه های کنترل استفاده از ماسک، پرهیز از انداختن آب دهان و بینی به بیرون، شستن مرتب دست ها و استفاده از دستمال شخصی است.

کرونا ویروس ضعیفی است که قابلیت ماندگاری در محیط ندارد و یکی دو روز بیشتر در محیط نمی تواند زنده بماند به همین دلیل رعایت بهداشت موجب غیر فعال شدن این ویروس می گردد.

حدود 150 نوع ویروس عامل بیماری های عفونی هستند که کرونا یکی از جدیدترین آنهاست که تا به امروز واکسن و یا آنتی بیوتیک برای مقابله با آن وجود ندارد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: از روز گذشته تا به امروز با توجه به افزایش آزمایشگاه های تشخیص ویروس کرونا، 106 ابتلای قطعی تشخیص داده شده و در این بازه زمانی 7 نفر فوت نموده اند.

در نتیجه در مجموع 245 نفر ابتلای قطعی و 26 نفر فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور داریم.

از این 106 ابتلای قطعی، 38 نفر در تهران، 23 نفر در گیلان، 7 نفر در قم، یک نفر در همدان، 8 نفر در اصفهان، 7 نفر در مازندران، 5 نفر در اردبیل، 3 نفر در البرز، یک نفر در خراسان رضوی، 3 نفر در سمنان، 2 نفر در کرمانشاه، 3 نفر در لرستان، یک نفر در کردستان، یک نفر در یزد، یک نفر در آذربایجان غربی و 2 نفر در آذربایجان شرقی تشخیص داده شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 757

به "شناسایی 14 بیمار مشکوک به کرونا در ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 14 بیمار مشکوک به کرونا در ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید