طراحی و بازسازی خانه دو دوست در ژاپن

به گزارش مجله سلنا، ما در شرکت بازسازی ساختمان خبرنگاران قصد داریم برترین و جذاب ترین آثار معماری در دنیا را برای شما معرفی کنیم ، امروز در ادامه فرایند مجموعه مقالات مربوط به طراحی دکوراسیون منزل و بازسازی و تعمیرات ساختمان قصد داریم یکی از پروژه های مربوط به طراحی خانه ای در کشور ژاپن را برای شما معرفی کنیم . این خانه 80 متری در سال 2012 ساخته شده است .

طراحی و بازسازی خانه دو دوست در ژاپن

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

کانسپت طراحی داخلی منزل

این پروژه بازسازی منزل یک واحد آپارتمان در ژاپن است . این خانه برای دو دوست طراحی شده است که به دلیل شغلشان مجبور شدند از شهر خودشان به شهر کوبه نقل مکان نمایند و تصمیم گرفتند خانه ای کوچک در این شهر را خریداری و دست به تغییرات آن بزنند. این خانه با یک دکوراسیون لوکس مینیمال توانسته است فضایی جذاب و مناسب را برای این دو دوست به وجود آورد .

بخش ها و فضاهای دکوراسیون داخلی

با نگاهی به فضاهای داخلی این بازسازی ساختمان میبینیم که تمام احتیاج های زندگی ساکنین این خانه در فضایی مناسب ایجاد شده است . یک فضای نشیمن عظیم که کمد های لباس ها و انباری خانه در آن جای گرفته است و فضایی وسیع برای ذخیره و نگهداری وسایل و لباس های این دو فرد را ایجاد نموده است . در این فضای نشیمن تنها یک کاناپه راحتی پارچه ای خاکستری رنگ وجود دارد و هیچ مبلمان اضافه دیگری در آن به چشم نمیخورد . این کار ضمن اینکه هزینه های خرید وسایل این دو فرد را کاهش داده است ، سالنی عظیم را ایجاد نموده است که میتوان از آن استفاده های دیگری کرد و برای برپایی مهمانی های محبت آمیز مختصر این دو دوست فضایی مناسب ایجاد گردد . هم چنین طراحی یک تراس جذاب و دلنشین که فضای شهری و طبیعی شهر را میتوان از آنجا به خوبی مشاهده کرد در کنار این فضای نشیمن ، برای برپایی این مهمانی ها میتواند فضایی موثر و دنج باشد . هم چنین شیشه هایی سرتاسری که تراس را به فضای نشیمن و آشپزخانه متصل میکند وظیفه نوررسانی به این دو فضا و هم چنین کل خانه را بر عهده دارند .

دکوراسیون آشپزخانه

اما در کنار این فضای نشیمن آشپزخانه وجود دارد که در طراحی دکوراسیون آشپزخانه یک پیشخوان چوبی هم محل کار با وسایل ، قسمت پخت و پز و سینک را در خود جای داده است . علاوه بر آن ، این پیشخوان به عنوان میزی برای غذاخوردن نیز استفاده میگردد . یخچال نیز در داخل دیوار با یک فرورفتگی کوچک جای گرفته است .

در پشت این آشپرخانه نیز فضای شست و شو لباس ها و در پشت آن حمام قرار گرفته است . در پشت حمام نیز اتاق خواب قرار گرفته است.

ایده های مختلف دکوراسیون داخلی

اما ایده طراح برای اتصال فضایی قسمت های مختلف خانه این بود که از هر نقطه ای میتوان به فضای دیگر اشراف داشت . در داخل فضای شست و شو یک پنجره بازشو تعبیه شده است که از آنجا به قسمت آشپزخانه دید مستقیم دارد و از داخل حمام نیز یک پنجره به سمت اتاق خواب باز میگردد .

اما ایده طراح و مجری دکوراسیون داخلی برای اتاق خواب این بود که هیچ دری در آن قرار ندارد و تنها با درب شیشه ای میتوان اتاق خواب را از تراس اتاق خواب جدا کرد . این تراس که در اتاق خواب در زیر سقف قرار گرفته است به عنوان گلخانه عمل میکند و ساکنان خانه با قرار دادن گلها و گیاهان متعدد که پنجره های عظیم وظیفه نور دهی به این فضای گلخانه را بر عهده دارند ، توانسته اند فضایی دلنشین را ایجاد نمایند . هم چنین ورودی خانه نیز در این قسمت قرار گرفته است . در اتاق خواب نیز تنها یک تخت دو نفره قرار گرفته است . یک میز کار نیز که بر روی دیوار نصب شده است فضایی برای کار و مطالعه را به وجود آورده است .

حال اگر نگاهی به متریال های این خانه بیندازیم متوجه تم کرم رنگ و گرم در این خانه میشویم . استفاده از متریال چوب در تمام فضاهای این خانه یاری نموده است که این فضا به فضایی گرم و دلنشین تبدیل گردد . در کنار این متریال چوب رنگ کرم نیز به عنوان رنگ دیوار ها به کار رفته است تا هارمونی فضایی جذابی را برای خانه ایجاد کند .

کفپوش استفاده شده در این خانه نیز چوب است که در دو رنگ میباشد . یکی چوب درخت گردو روشن و دیگری چوب بلوط که رنگی قهوه ای تر به خود گرفته است که استفاده از این دو نوع چوب برای تقسیم بندی فضا ها انجام شده است. به طور مثال کفپوش فضای نشیمن از چوب درخت گردو است اما در حریم آشپزخانه کفپوش چوب بلوط قرار گرفته است .

منبع: هیرادانا
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1105

به "طراحی و بازسازی خانه دو دوست در ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و بازسازی خانه دو دوست در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید