طرز تهیه کیک شطرنجی همراه ویدیو

به گزارش مجله سلنا، یک تکنیک ساده حتی برای کسانی که مهارت خاصی در تهیه کیک و شیرینی ندارند، می تواند عصرانه متفاوت و خوشمزه ای را به همراه داشته باشد. در این مقاله می خواهیم تکنیک پخت کیک شطرنجی را به شما آموزش دهیم که برای تهیه آن از کیک موزی و شکلاتی استفاده کردیم و در آخر آن را با یک فنجان شیرچای داغ سرو کردیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه کیک شطرنجی همراه ویدیو
  • مواد لازم برای تهیه کیک شطرنجی

  • مواد لازم برای تهیه خامه شکلاتی روی کیک

سفیده تخم مرغ شش عدد

زرده تخم مرغ شش عدد

پودر قند دو پیمانه

شیر پرچرب خرید آنلاین یک چهارم پیمانه

شیر موز خرید آنلاین یک چهارم پیمانه

پودر کاکائو یک چهارم پیمانه

آرد یک و یک چهارم پیمانه

خامه قنادی فرم گرفته یک پیمانه

پودر کاکائو دو قاشق سوپ خوری

  • طرز تهیه کیک شطرنجی

مرحله اول

برای تهیه کیک شطرنجی ابتدا تمام مواد را آماده کنید و کنار دستتان قرار دهید تا حین تهیه کیک گیج نشوید و به ترتیب مراحل را طی کنید.

مرحله دوم

یک کاسه نسبتا بزرگ بردارید. سفیده های تخم مرغ و پودر قند را با همزن برقی آنقدر بزنید تا کرم سفید رنگ و نرمی به دست بیاورید. کاسه را کنار قرار دهید.

مرحله سوم

داخل یک کاسه دیگر زرده های تخم مرغ را با یک پیمانه پودر قند دیگر با همزن برقی آنقدر بزنید تا مایه کرم رنگی به دست بیاید. یک کاسه دیگر بردارید و نصف مایه را داخل آن بریزید.

مرحله چهارم

درون یک کاسه یک چهارم پیمانه شیر و درون کاسه دیگر یک چهارم پیمانه شیر موز بریزید. با همزن دستی آغاز به هم زدن کنید سپس نصف مایه سفیده را به ظرف اول و نصف دیگر را به ظرف بعدی اضافه کنید. به یاری یک لیسک مواد داخل هر کاسه را هم بزنید تا مایه کیک آماده گردد. مایه کیک آماده است فقط باید به یک کاسه پودر کاکائو را اضافه کنید تا مایه کیک شکلاتی مان هم آماده گردد.

مرحله پنجم

مایه های کیک را به طور جداگانه داخل قالب ریخته و به مدت نیم ساعت با درجه حرارت 180 داخل فر قرار دهید. بعد از نیم ساعت قالب ها را از فر بیرون بیاورید. مثل شکل داخل کیک ها را قالب دایره ای بزنید و یکی در میان دایره ها را مثل پازل پر کنید.

مرحله ششم

خامه قنادی فرم گرفته را با پودر کاکائو مخلوط کنید. داخل ماسوره را با خامه پر کنید. بین دو تا کیک و روی کیک خامه بزنید سپس کیک را با میوه تزیین نموده و نوش جان کنید.

ویدیو

منبع: کتاب کاله
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 298

به "طرز تهیه کیک شطرنجی همراه ویدیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک شطرنجی همراه ویدیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید