ظرفیت های بازار گردشگری روسیه در مرکز پژوهش ها آنالیز شد

به گزارش مجله سلنا، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی ظرفیت ها، موانع و راهکارهای بازار گردشگری روسیه را آنالیز کرد.

ظرفیت های بازار گردشگری روسیه در مرکز پژوهش ها آنالیز شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا تابستان 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ این مرکز روز دوشنبه در گزارشی با عنوان آنالیز بازار گردشگری روسیه (ظرفیت ها، موانع و راهکارها) آورده است: ظهور انقلاب اسلامی در ایران و سپس فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، دو کشور ایران و روسیه را در موقعیتی قرار داد تا بتوانند مناسبات جدیدی را پایه ریزی نموده و آن را در همه زمینه ها عمق بخشند.

به نقل از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، این گزارش اضافه نمود: هرچند که تعاملات بین دو کشور در این مدت گسترش یافته است، ولی در هیچ حوزه ای به اندازه حوزه سیاسی و نظامی ـ امنیتی پیشرفت چندانی نداشته است درحالی که بنابر اقتضائات موجود، توسعه روابط مالی، اجتماعی و فرهنگی به عنوان یکی از الزامات گسترش روابط از سطح تاکتیکی تا رسیدن به یک پیوند راهبردی میان دو کشور برای طرفین ضرورت پیدا نموده است.

این گزارش توضیح داد: ازجمله مهمترین ویژگی های بازار گردشگری روسیه، سهم بالای گردشگران خروجی این کشور، هزینه کرد بالای آنها و وجود سطح عالی روابط سیاسی و دیپلماتیک میان دو کشور است.

براساس مطالعات مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، عدم شناخت مردم و گردشگران روس از بازار ایران و ظرفیت های آن، فقدان برنامه جامع بازاریابی با توجه به ظرفیت های کشور برای بازار روسیه، عدم اجرای پیمان ها و موافقتنامه های دوجانبه (مانند موافقتنامه لغو ویزا)، فقدان زیرساخت مناسب انتقال ارز و درنهایت کمبود زیرساخت ها و امکانات لازم برای جذب گردشگران روس از مهمترین موانع بهره مندی بیشتر از بازار گردشگران خروجی روسیه است.

این گزارش اعلام کرد: با تدوین راهبردهایی مانند تدوین ساز وکارهای مناسب برای تصویرسازی مثبت از ایران در جامعه روس (به عنوان مقصدی ایمن، باکیفیت و ارزان)، در اولویت قرار دادن بازار گردشگری روسیه به عنوان بازار هدف جذب گردشگر، تقویت زنجیره زیرساخت های گردشگری برای تسهیل ورود گردشگران روس و درنهایت بسترسازی برای سرمایه گذاری روس ها در بخش های مختلف صنعت گردشگری کشور و سایر حوزه های مالی می توان زمینه بهره مندی بیشتر از این بازار را فراهم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 620

به "ظرفیت های بازار گردشگری روسیه در مرکز پژوهش ها آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های بازار گردشگری روسیه در مرکز پژوهش ها آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید