ظریف: حضور نیروهای بیگانه در منطقه موجب تشدید مسائل می گردد

به گزارش مجله سلنا، تهران (پانا)- وزیر امور خارجه با تاکید بر نقش فعال و سازنده جمهوری اسلامی ایران در ایجاد صلح و ثبات در منطقه، گفت حضور نیروهای بیگانه نه تنها کمکی نمی کند بلکه موجب پیچیدگی و تشدید مسائل در منطقه می گردد

ظریف: حضور نیروهای بیگانه در منطقه موجب تشدید مسائل می گردد

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف با همتای ژاپنی روز گذشته گفت وگو و در مورد تحولات بین المللی، منطقه و روابط دوجانبه گفتگو شد.

وزیر امور خارجه انتخاب آقای سوگا به سمت نخست وزیر و همچنین انتصاب مجدد آقای موته گی به سمت وزیر امور خارجه را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد سیاست پیشین این کشور در کوشش برای ایفای نقش ژاپن در یاری به ثبات منطقه در دولت سوگا نیز ادامه یابد.

ظریف با اشاره به لزوم استفاده جمهوری اسلامی ایران از منابع ارزی خود در ژاپن، اعمال محدودیت های غیر قانونی توسط رژیم آمریکا در این جهت را محکوم کرد و جلوگیری از خرید دارو و غذا برای مردم ایران را جنایت علیه بشریت دانست.

وی تاکید نمود: از دولت ژاپن توقع داریم در چارچوب تعهد عام کشورها به اجرای قطعنامه های شورای امنیت از جمله قطعنامه 2231 مانع از این اقدام غیر قانونی آمریکا گردد.

ظریف همچنین از حمایت های ژاپن از ایران در مبارزه با کرونا تشکر و اظهار امیدواری کرد همکاری های دو کشور در روابط دوجانبه گسترش یابد.

وی در مورد برجام تاکید نمود: بسیار مهم است که تمام کوشش خود را بکار گیریم تا طرف های دیگر هم تعهدات خود ذیل این توافق را انجام دهند.

وزیر امور خارجه بر نقش فعال و سازنده جمهوری اسلامی ایران در ایجاد صلح و ثبات در منطقه تاکید نمود و اضافه نمود: حضور نیروهای بیگانه نه تنها یاریی نمی نماید بلکه موجب پیچیدگی و تشدید مسائل در منطقه می گردد.

موته گی از ارسال پیغام تبریک ظریف تشکر نموده و بر تقویت همکاری ها در مبارزه با کرونا و ارسال تجهیزات پزشکی با استفاده از منابع اقتصادی ایران تاکید نمود و گفت موضع ژاپن در کوشش برای ثبات سازی در خاورمیانه تغییر ننموده است.

موتگی گفت: ژاپن همیشه از برجام حمایت نموده و می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1196

به "ظریف: حضور نیروهای بیگانه در منطقه موجب تشدید مسائل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: حضور نیروهای بیگانه در منطقه موجب تشدید مسائل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید