فیلم ، موزه چرنوبیل در اوکراین ، موزه ای که گردشگران را به سوی خود می کشاند

به گزارش مجله سلنا، فاجعه چرنوبیل؛ حادثه هسته ای تلخ که در راکتور هسته ای نیروگاه چرنوبیل در سال 1986 رخ داد و فاجعه ای انسانی به بار آورد.

فیلم ، موزه چرنوبیل در اوکراین ، موزه ای که گردشگران را به سوی خود می کشاند

خبرنگاران: موزه ملی چرنوبیل یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری اوکراین محسوب می گردد که در شهر کیف قرار گرفته است و هرساله گردشگران بسیاری از آن بازدید می نمایند.

این موزه در سال 1992 افتتاح شده است و به حادثه چرنوبیل اختصاص دارد.

انفجار هسته ای چرنوبیل در 26 آوریل 1986 در یکی از نیروگاه های هسته ای این شهر رخ داد و در طی آن یکی از رآکتورها دچار آتش سوزی شد. در اثر این اتفاق منطقه خالی از سکنه و متروکه شد و افراد بسیاری کشته شدند.

موزه چرنوبیل اتفاقات مربوط به این حادثه را به نمایش می گذارد. اشیاء و وسایل مختلفی از آن دوران جمع آوری و در موزه چرنوبیل به نمایش گذاشته شده است، از مهم ترین این اشیاء می توان به ماشین ها، ماسک گاز، لباس های کار نیروگاه، تصاویری از حادثه دیدگان و … نام برد.

در قسمتی دیگر مجسمه های آتش نشان ها و جان باختگان حادثه چرنوبیل قرار داده شده است و در بخشی دیگر ویدئوها و توضیحاتی درباره چگونگی این حادثه و اتفاقات پس از آن به بازدیدنمایندگان ارائه می گردد.

پس از پخش مینی فیلم چرنوبیل که جنجال های بسیاری را نیز به همراه داشت نیروگاه چرنوبیل و موزه آن نیز بیش از پیش مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

ویدئویی از این موزه را در زیر ببینید:

منبع: چمدان
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 233

به "فیلم ، موزه چرنوبیل در اوکراین ، موزه ای که گردشگران را به سوی خود می کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، موزه چرنوبیل در اوکراین ، موزه ای که گردشگران را به سوی خود می کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید