قرارداد 89 روزه با پرستاران برای فرار از مسئولیت

به گزارش مجله سلنا، استاد دانشگاه علوم پزشکی گفت: وزارت بهداشت در زمان شیوع کرونا با پرستاران قرارداد 89 روزه می بندد تا از مزایای قرارداد 90 روزه برخوردار نشوند

قرارداد 89 روزه با پرستاران برای فرار از مسئولیت

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، هادی رنجبر استاد دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه بر اساس پژوهشی که در بین پرستاران اجرا شده است دغدغه اصلی پرستاران این است که بیماری را به خانواده خود انتقال دهند و ادامه داد: بهترین امکانات محافظت فردی هم نمی تواند ایمنی کامل در برابر کرونا ایجاد کند و گفت متاسفانه با امکاناتی که در اختیار پرستاران کشور قرار گرفته است مراقبت از سلامت بسیار سخت است.

وی اضافه نمود: به پرستاران در طول شیفت 12ساعته دو عدد ماسک داده می گردد این در حالی است که ماسک های جراحی حداکثر 2 ساعت دوام می آورند و به همین دلیل بسیاری از پرستاران ناچارند با هزینه شخصی ماسک و شیلد تهیه نمایند.

رنجبر با ابراز تاسف نسبت به نادیده دریافت حقوق پرستاران گفت: از محل پول هایی که بیمارستان دریافت می نماید برای تهیه ماسک پرستاران هزینه نمی گردد و در بیمارستان ها ماسک سه لایه بی کیفیت دوخته می گردد تا پرستار با استفاده از آن از بیمار مراقبت کند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران از نحوه قرارداد با پرستاران در زمان شیوع ویروس جدید انتقاد کرد و گفت: همه سازمان ها برای قرارداد کوتاه مدت نکوهش می شوند، اما وزارت بهداشت با پرستاران قرارداد 89 روزه می بندد تا از مزایای قرارداد 90 روزه برخوردار نشوند.

رنجبر با بیان اینکه اولویت وزارت بهداشت، پرستاران و کادر درمان نیستند گفت: پرستاری که با قرارداد 89 روزه روبرو است، دستمزد کاری که انجام می دهد به جیب شخص دیگری می رود و شیفت شب برای او حساب نمی گردد به تدریج دچار مشکل می گردد و این موضوع نشان می دهد دغدغه های این قشر در رده آخر اهمیت برای وزارتخانه قرار گرفته است.

وی، پرستاری را مسئولیت اجتماعی توصیف کرد و گفت: مسئولیت اجتماعی یک چارچوب اخلاقی دارد که از قانون هم بالاتر و یک موضوع دو طرفه است یعنی اگر برای سازمانی کار می کنیم که مسئولیتش را در قبال ما انجام نمی دهد ما هم تا حدی که می توانیم مسئولیت خود را در قبال مردم و جامعه انجام می دهیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: پرستاران در حال اجرا مسئولیت اجتماعی خویش هستند، اما افرادی که باید در برابر آن ها مسئولیت خود را انجام دهند این کار را نمی نمایند.

رنجبر تاکید نمود: نمی توان گفت تا زمانی که منافع عده ای در میان است از پرستار استفاده کنیم و زمانی که موضوع خرج و مخارج مطرح شد از او بخواهیم ایثار کند و انتظار داشته باشیم او از جان خود بگذرد.

به عقیده وی تضاد منافع یکی از دلایل شرایط فعلی پرستاران است. در حال حاضر قدرت سیاسی مالی در دست گروهی است که با گروه دیگر تضاد منافع دارند یعنی پزشکان قدرت مالی و سیاسی دارند و در مجلس و وزارت خانه ها پست های کلیدی دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1114

به "قرارداد 89 روزه با پرستاران برای فرار از مسئولیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد 89 روزه با پرستاران برای فرار از مسئولیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید