خاکی صدیق: چالش های جدی در سنجش دروس عملی اساتید وجود دارد خبرنگاران

به گزارش مجله سلنا، معاون آموزشی وزیر علوم گفت: مسائل و چالش های جدی در سنجش دروس عملی اساتید وجود دارد؛ به همین منظور ستاد کرونا به بعضی مناطق مجوز برگزاری کلاس های عملی را داد.

خاکی صدیق: چالش های جدی در سنجش دروس عملی اساتید وجود دارد خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز 29 بهمن ماه 99 در همایش یادگیری سیار، از نظر تا عمل که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار گردید، گفت: در تمام مراحل آموزش مجازی در پاندمی کرونا با تعطیلی جدی رو به رو نشدیم، اما خب در نیمه اسفند ماه بعضی آموزش ها متوقف شد؛ زیرا تصور می شد این مسئله گذرا است، اما از فروردین ماه آموزش الکترونیکی در تمام موسسات ایجاد و جایگزین آموزش حضوری شد.

وی ادامه داد: در ایران سیاست کلان وزارت علوم با مشاوره معاونین آموزشی دانشگاه ها، متوقف نشدن آموزش بود و انعطاف پذیری در آموزش ایجاد شد.

خاکی صدیق توضیح داد: مقاومت هایی برای آموزش مجازی بود که در این زمینه فرهنگ سازی شد. موضوع آموزش الکترونیکی درکشور افتخار ملی است و دانشگاه ها به خوبی نقش خود را ایفا کردند و اجازه ندادند آموزش دچار بحران گردد.

وی اضافه کرد: استفاده از موبایل در فضای آموزشی یک الزام است و یک انتخاب نیست. در وزارت علوم از عملکرد فعالیت دانشگاه ها دو نوبت گزارش گیری انجام شد.

خاکی صدیق توضیح داد: از 220 دانشگاه گزارش گیری شد. حدود 78 دانشگاه دولتی هستند و عملکرد حدود 71 هزار هیات علمی نیز آنالیز شد. بیش از 98 درصد کلاس های الکترونیک و 77 درصد کلاس های عملی برگزار گردیده است.

وی اظهار کرد: بیش از 97 درصد از مجموع دانشجویان از آموزش های الکترونیکی بهره مند شدند. دانشگاه ها باید بودجه های خود را به سمت آموزش مجازی سوق دهند و اساتید را آموزش دهند. با تفاهم نامه آموزش الکترونیکی که به تصویب رسید، این آموزش ها به یقین در قالب آموزش های ترکیبی استقرار پیدا می نماید.

معاون وزیر علوم توضیح داد: مسائل و چالش های جدی در سنجش دروس عملی اساتید وجود دارد. بعضی اساتید قصد داشتند با آزمون به ارزیابی دروس عملی بپردازند که نتیجه موفقی نداشت. امید است با کم شدن بیماری کلاس های عملی را به صورت حضوری برگزار کنیم.

خاکی صدیق در سرانجام گفت: ستاد ملی کرونا به بعضی مناطق مجوز برگزاری کلاس های عملی را داد. همچنین به دنبال این هستیم تا با رعایت پرتکل های بهداشتی کلاس ها به صورت ترکیبی از حضوری و مجازی برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1637

به "خاکی صدیق: چالش های جدی در سنجش دروس عملی اساتید وجود دارد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاکی صدیق: چالش های جدی در سنجش دروس عملی اساتید وجود دارد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید