قوانین چیدمان منزل ، 10 قانون برای داشتن خانه ای شیک

به گزارش مجله سلنا، قوانین چیدمان منزل از آن سوژه های داغی ست که خیلی ها به دنبالش هستند. داشتن خانه ای زیبا دیگر یک رویای دست نیافتنی نیست. فقط کافی است که چند نکته را بلد باشید و در چیدمان منزل تان به کار بگیرید. خیلی زود متوجه خواهید شد که این تغییرات تا چه اندازه می توانند تاثیرگذار باشند. در ادامه با ویکی ساختمون همراه باشید تا 10 قانون از این قوانین پایه چیدمان منزل را به نقل از سایت دکوراسیونی هوم لی (Homely) برایتان بگوییم.

قوانین چیدمان منزل ، 10 قانون برای داشتن خانه ای شیک

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

قانون 1. ناحیه ای را به عنوان ناحیه اصلی خانه انتخاب کنید

هر خانه ای نیاز به یک نقطه کانونی دارد. نقطه ای که خیره نماینده، جذاب، هیجان انگیز و تاثیرگذار باشد. این یکی از مهم ترین قوانین چیدمان منزل است. نقطه کانونی به عنوان مثال می تواند یک وسیله با اندازه ای غیر متعارف، یک تم رنگی خیره نماینده، یک فرش با نقش و نگار افسانه ای، یک اثر هنری و یا یک دیوار با تزئینات منحصر به فرد باشد.

نقطه کانونی منزل باید بتواند توجه شما را کاملا به خود جلب کند. این جلب توجه باید احساس مثبتی در شما ایجاد نماید، نه اینکه توجه تان به شلوغی و بی نظمی فضا جلب گردد. پس حواستان باشد که در دیزاین و طرحی این فضا هرگز زیاده روی نکنید.

قانون 2. شکل های هندسی مختلف را با هم ترکیب کنید

در هر یک از بخش های منزل همیشه المان ها و عناصر گوناگونی با فرم ها و شکل های هندسی مختلف وجود دارند. چیدمان عناصر با فرم های مختلف در کنار هم می تواند بسیار الهام بخش باشد. به همین دلیل به عنوان یکی از قوانین چیدمان منزل بر آن تاکید می گردد. مثلا قرار دادن میز گرد غذا خوری بر روی فرش گرد، استفاده از المان های عمودی و افقی متناسب با فضا، استفاده از عناصر مختلف با شاخصه های هندسی و فرم های مشترک و همچنین قرار دادن کاشی ها با اشکال متفاوت هندسی در کنار هم به نحوی که هارمونی و موزون باشد.

نکته: همانطور که در تصویر بالا می بینید از یک آینه گرد عظیم برای تفکیک نمودن خطوط مستقیم و شکسته کاشی در حمام استفاده شده است. هر چه قدر از آینه عظیم تری استفاده گردد، حس فضای حمام به ویژه در یک حمام کوچک از نظر بصری تقویت خواهد شد.

مطلب پیشنهادی: نقش رنگ در دکوراسیون داخلی؛ نکات ضروری ترکیب رنگ در چیدمان خانه

قانون 3. تابلو ها و دیوارکوب ها را درست آویزان کنید

این قانون یکی از قوانین چیدمان منزل است که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی منزلتان دارد. بعضی ها ساعت دیواری، قاب عکس ها و دیوارکوب های زینتی خود را در ارتفاع بسیار بالایی نصب می نمایند و فکر می نمایند که این درست است. در حالی که نصب قاب عکس چه در ارتفاع بالا و چه در ارتفاع بسیار پایین درست نیست.

بهترین و مناسب ترین مکان برای نصب دیوارکوب ها این است که آن ها را متناسب با نقطه دید تان تنظیم کنید. وقتی سرپا ایستاده اید بدون اینکه سر خود را بالا یا پایین بگیرید به سمت دیوار نگاه کنید و یک خط فرضی بر روی آن رسم نمایید. بهترین حالت حالتی ست که مرکز تابلوی شما بر روی این خط فرضی قرار داشته باشد.

نکته: البته که همه قوانین ایجاد شده اند تا شکسته شوند! بنابراین وقتی صحبت از دیوار قاب عکس در منزل و یا دیوار یادگاری می گردد، همه چیز متفاوت خواهد بود. در چنین شرایطی بهتر است که المان اصلی شما طبق قانون بر روی دیوار نصب شده و المان های فرعی با حفظ هارمونی در اطراف آن چیده شوند.

قانون 4. ارتفاع کاذب ایجاد کنید

آیا فکر می کنید که سقف منزل تان به قدر کافی بلند نیست؟ این قانون از قوانین چیدمان منزل برایتان چند راه چاره دارد.

می توانید از روش هایی بهره ببرید که دیوارهای منزل تان بلندتر به نظر برسند. به عنوان مثال از کاغذ دیواری با خطوط عمودی بهره ببرید. قفسه های کتاب را باریک و بلند بسازید. از پرده های بلند بهره ببرید. و یا می توانید آباژورهای پایه بلند را به عنوان یک المان عمودی تاثیر گذار در دیزاین خانه به کار ببرید.

نکته: توجه داشته باشید که استفاده از عناصر با ارتفاع های مختلف از جمله روش های دکوراسیون داخلی است که همیشه زیبایی بصری فوق العاده ای به آن می دهد.

قانون 5. فرش فرش فرش… آن را دست کم نگیرید!

انتخاب دقیق و هوشمندانه فرش نقش بسیار معین نماینده ای در دکوراسیون داخلی خانه دارد. قرار دریافت فرش در یک اتاق نه تنها آن را جایی مناسب برای نشستن می نماید، بلکه بهترین راه برای افزودن رنگ، بافت و نرمی به دکوراسیون داخلی منزل نیز می باشد.

آیا اتاق پذیرایی شما عظیم است و دلتان می خواهد آن را به دو یا سه ناحیه جدا از هم تقسیم کنید؟ فرش ابزار شماره یک شما برای این کار است.

پولی که برای خرید فرش می دهید نسبت به تاثیری که در دکوراسیون داخلی منزل تان دارد واقعا ارزشش را دارد.

یکی از نکاتی که در انتخاب فرش باید به آن دقت کنید اندازه آن است. ما به شما توصیه می کنیم که این نکات را در هنگام خرید فرش حتما لحاظ کنید تا چیدمان زیباتری داشته باشید:

  1. بهتر است که حداقل به اندازه تقریبا 60 الی 70 سانتی متر از هر مبل بر روی فرش قرار گرفته باشد.
  2. اطمینان حاصل کنید که فرش از هر دو سمت مبل حداقل 15 الی 25 سانتی متر امتداد دارد. این کار به حفظ تعادل در فضای نشیمن یاری می نماید.
  3. توجه داشته باشید که فرش نباید از دیوار به دیوار پهن گردد. بهتر است که کف سالن از هر طرف حداقل 25 سانتی متر قابل مشاهده باشد.

نکته: میز ناهار خوری را از قلم نیاندازید! اگر در دکوراسیون منزل تان از میز ناهار خوری استفاده می کنید باید بدانید که این یک مکان عالی برای پهن نمودن فرش نیز هست. آیا نگران ریختن غذا توسط بچه ها هستید؟ بهتر است برای این قسمت حتما به سراغ فرشی مرغوب با طول عمر بالا بروید!

قانون 6. یا آن را دوست داشته یا دور بیانداز

یکی از عجیب ترین موارد در هنگام طراحی و دکوراسیون داخلی منزل استفاده از عناصری ست که دوستشان نداریم. اما آیا چنین چیزی ممکن است؟ بله. به ویژه زمانی که فرآیند دکوراسیون و چیدمان منزل کمی طول کشیده و ما فقط می خواهیم که این فرآیند به اتمام برسد. در نتیجه اغلب تصمیم هایمان را با عجله می گیریم، عجولانه خرید کرده و یا بدون فکر و با عجله اقدام به دور انداختن بعضی وسایل می کنیم.

اما این یک قانون مهم از میان قوانین چیدمان منزل است که می گوید شما می توانید و باید خانه خود و هر اتاق موجود در آن را دوست داشته باشید. این بدان معنی است که خانه را با چیزهایی پر کنید که برایتان معنادار و خاطره انگیز است و در مقابل چیزهایی که نا امیدتان می نماید را به طور کامل حذف نمایید.

قانون 7. یک قدم به عقب برگردید

آیا برایتان سخت است که تشخیص دهید اتاق تان دقیقا به چه چیزی نیاز دارد؟ این قانون به شما یاری می نماید که این مسئله را تشخیص دهید. کافی ست چند قدم به عقب بروید و اتاق را به عنوان یک کل و از دور ببینید. همانطور که طراحان داخلی می دانند، مشاهده نمودن یک اتاق از دور اغلب به شما یاری می نماید که بدانید چه چیز هایی نیاز به تغییر دارد، چه چیز را بهتر است اضافه و یا چه چیز را بهتر است حذف کنید. مثلا مشاهده دیوار خالی که حس می کنید بهتر است پر گردد، دیواری که نیاز به رنگ دارد و یا گوشه ای که برای یک گیاه، بلند بلند فریاد می زند!

قانون 8. دیوار را حذف کنید!

لزومی ندارد که یک مبل حتما در کنار دیوار قرار گرفته یا به آن چسبیده باشد. اگر در منزل خود فضای کافی دارید، یک متر یا دو متر مبل را با فاصله از دیوار قرار داده و به جای آن یک واحد قفسه یا کنسول را روی دیوار قرار دهید. این امر نه تنها امکان بیشتری را برای زیباسازی فضا در پشت مبل به وجود می آورد بلکه باعث شکسته شدن اتاق شده و می تواند احساس سرحال تر و جذاب تری داشته باشد.

قانون 9. حتما کمی فضای خالی نیز در نظر بگیرید

اگر از نظر رنگی و نوع چیدمان، خانه را به صورت ماکسیمال طراحی کرده اید، حتما نقاطی را برای استراحت چشم نیز در نظر بگیرید. با هدف قرار دادن فضای خالی در یک اتاق، یا کم و زیاد نمودن روشنایی در مکان های مختلف به صورت هدفمند می تواند طراحی و چیدمان خانه را متعادل نماید. در خانه ای که در تصویر بالا تعیین است از دیوارهای سفید برای متعادل نمودن نورها و رنگ های موجود در فضا استفاده شده است.

قانون10. جادوی آینه ها را دست کم نگیرید

استفاده از المان آینه در دکوراسیون و چیدمان منزل نقش بسیار مثبتی دارد. آینه ها نه تنها نور و عمق را به اتاق اضافه می نمایند، بلکه می توانند منظره ها را به خوبی منعکس نمایند و زیبایی بصری فضا را افزایش دهند.

در 10امین قانون چیدمان منزل به شما توصیه می کنیم که حتما استفاده از آینه در دکوراسیون منزل را جدی بگیرید. آینه یک سرمایه گذاری عالی و عملی است که می تواند تفاوت زیادی در شکل ظاهری خانه و فضای منزل شما ایجاد کند. همین حالا برو و جادو کن…

سخن آخر:

در این مقاله از ویکی ساختمون سعی کردیم تا به بیانی ساده و قابل فهم برای مخاطبان، 10قانون تاثیرگذار از قوانین چیدمان منزل را بازگو نماییم. اگر به این قوانین عمل کنید بدون شک خانه ای زیباتر خواهید داشت. می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه دکوراسیون و قوانین چیدمان منزل برایمان کامنت کنید. ما همچنین از دیدن عکس های زیبا از منزلتان نیز راضی می شویم.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1658

به "قوانین چیدمان منزل ، 10 قانون برای داشتن خانه ای شیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین چیدمان منزل ، 10 قانون برای داشتن خانه ای شیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید