لزوم پرداخت بدهی شهرداری ها برای حل مسائل شهرها

به گزارش مجله سلنا، رییس شورای عالی استان ها با تاکید بر لزوم پرداخت بدهی های شهرداریها توسط دولت، گفت: امروز شهرداریها به دلیل کمبود منابع اقتصادی با مشکلاتی روبرو شده اند.

لزوم پرداخت بدهی شهرداری ها برای حل مسائل شهرها

به گزارش خبرنگاران، مرتضی الویری در سیزدهمین اجلاس شورای عالی استان ها، گفت : شورای عالی استان ها و خانواده مدیریت شهری با مسائل اقتصادی بسیاری روبرو هستند و این مسائل تا جایی ادامه پیدا نموده است که حتی در شهرهای کوچک نیز قابل مشاهده هستند.

وی اضافه نمود: در بسیاری از شهرهای کوچک سهم شهرداری ها از محل بودجه داده نمی گردد در حالی که این موضوع در قانون مورد تاکید قرار گرفته است. 3200 میلیارد تومان از محل فروش فرآورده های سوخت مقرر شده بود که در بودجه سال 97 به شهرداری ها داده گردد، اما این بودجه به شهرداری ها داده نشده است.

رییس شورای عالی استان ها در ادامه تاکید نمود : این موضوع در بودجه سال 1398 نیز تکرار شده است و امیدواریم سهم شهرداری ها از این محل پرداخت گردد. علاوه بر این ها سهم یارانه بلیت مترو و اتوبوس نیز باید یک سوم توسط دولت پرداخت گردد که چنین اتفاقی روی نمی دهد. بر این اساس مسائل بسیاری برای تامین واگن مترو ایجاد شده است. عدم انجام تعهدات دولت در حوزه های مختلفی برای شهرداری ها مشکل ایجاد نموده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود، افزود: مقرر بود از محل جرایم رانندگی سهمی در اختیار شهرداری ها قرار بگیرد. این سهم نیز به طور کامل پرداخت نشده است. همچنین در موضوع نوسازی بافت های فرسوده تسهیلات ویژه توسط دولت پرداخت نمی گردد.

الویری در ادامه سخنان خود به موضوع بودجه شورای عالی استان ها اشاره نمود و اضافه نمود: بودجه ای که توسط خود شورای عالی استانها پیشنهاد شده بود، 28 میلیارد تومان بود، اما وزارت کشور این رقم را به 36 میلیارد تومان افزایش داده بود. این در حالی است که برای انجام اقدامات شورای عالی استان ها برای مثال ساخت یک ساختمان در هر استان برای شوراها به بودجه ای معادل 150 میلیارد تومان احتیاج است، اما نهایتا در بودجه برای شورای عالی استان ها رقمی معادل 20 میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

خبرنگار: سید میثاق اختر

دبیرخبر: سولماز خوان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 96

به "لزوم پرداخت بدهی شهرداری ها برای حل مسائل شهرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم پرداخت بدهی شهرداری ها برای حل مسائل شهرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید