مرکل: خروج انگلیس انتها راه اروپا نیست

به گزارش مجله سلنا، صدر اعظم آلمان در ملاقات با نخست وزیر استونی در پایتخت این کشور با تاکید بر اینکه خروج انگلیس سرانجام راه اروپا نیست گفت: با وجود تصمیم لندن برای خروج، دیگر کشورهای اروپایی می خواهند این پروژه را پیش ببرند.

مرکل: خروج انگلیس انتها راه اروپا نیست

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه آلمانی پاسایر نویه پرسه، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان اروپا را بعد از خروج انگلیس در سرانجام راه نمی بیند.

مرکل که به استونی سفر نموده است در پایتخت این کشور تاکید نمود که با وجود تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا 27 عضو باقی مانده این اتحادیه می خواهند این پروژه را پیش ببرند.

وی در ملاقات با تاوی رویواس، نخست وزیر کشور استونی تاکید نمود این مسئله مطرح است که یک برنامه خوب را برای ماه های آینده اتخاذ کنیم تا توان و قدرت اتحادیه اروپا را کاملا افزایش دهیم.

ملاقات دو جانبه مرکل با این مقام بلند پایه استونی در راستای آماده سازی برای نشست ویژه اتحادیه اروپا بدون انگلیس که قرار است در ماه سپتامبر انجام گردد برگزار گردید. مرکل برای این منظور در تور اروپایی خود در هفته جاری همچنین به جمهوری چک و لهستان نیز سفر می نماید.

به گفته وی این مرحله ای از گوش دادن، درک، یادگیری متقابل برای این است که تعادل جدید در اتحادیه اروپای با 27 عضو را همچنین درست درک نموده و بتوانیم گسترش دهیم. آلمان به خوبی به دیگران گوش می دهد.

رویواس نیز در این ملاقات از رویکرد مرکل و نقش ویژه برلین در اتحادیه اروپا حمایت نموده و گفت: در زمانی که اروپا تحت بحران های فراوان رنج می برد و در آستانه تصمیم گیری های مهمی واقع شده است به اعتقاد من ما به اروپایی احتیاج داریم که بیشتر مانند آلمان به نظر برسد.

مرکل همچنین به این کشور عضو ناتوی هم مرز با روسیه حمایت های سیاسی امنیتی و اجرای تصمیمات نشست ورشوی ناتو را اطمینان داد.

مرکل قرار است امروز پنج شنبه ملاقاتی با رئیس جمهور استونی نیز داشته باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 749

به "مرکل: خروج انگلیس انتها راه اروپا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: خروج انگلیس انتها راه اروپا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید