معرفی آکروپلیس؛ آتن، یونان

به گزارش مجله سلنا، این شاهکارهای منحصر به فرد از معماری باستان و سبک های مختلف هنر کلاسیک را به شکلی خلاقانه تر ترکیب می نمایند و قرن ها بر هنر و فرهنگ تأثیر گذاشته اند. آکروپولیس قرن پنجم قبل از میلاد دقیق ترین بازتاب شکوه، قدرت و ثروت آتن در بزرگترین قله آن، دوران طلایی Perikles است.

معرفی آکروپلیس؛ آتن، یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

پس از بالا رفتن از پله ها به ورودی یا Propylaea می رسید، که در سال 432 درست قبل از آغاز جنگ های پلوپونزی به انتها رسید. معمار اصلی منزیکول، همکار فیدیاس بود. در سمت چپ Pinacotheca و یک پایه هلنیستی و در سمت راست معبد کوچک نایک آتنا یا پیروزی آتنا قرار گرفته است که عظیمداشت پیروزی آتنی ها بر پارس ها است. این معبد کوچک روی سکویی قرار گرفته است که مشرف به جزایر خلیج سارونیک است و قبلاً مجسمه آتنا را در خود جای داده بود. در سال 1686 توسط ترک ها برچیده شد تا آنها بتوانند از این سکو برای یک توپ عظیم استفاده نمایند. این شهر بین سالهای 1836 و 1842 بازسازی شد و مجدداً در سال 1936 جدا شد و در سال 1936 بازسازی شد که تعیین شد این سکو در حال فروپاشی است.

بهترین زمان برای صعود به آنجا، اواخر زمستان یا بهار است. در زیر آکروپولیس تئاتر هیرود آتیکوس توسط رومیان در سال 161 میلادی ساخته شده است و امروزه هنوز برای کنسرت های کلاسیک، باله، اجراهای با ارزش فرهنگی مورد استفاده قرار می گیرد.

آکروپولیس هر روز از 8 صبح تا 6:30 بعد از ظهر باز است. این ساعت ها در فصل های مختلف ممکن است تغییر کند و گاهی اوقات در تابستان تا غروب کامل ماه باز است.

منبع: گردشبان
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 894

به "معرفی آکروپلیس؛ آتن، یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی آکروپلیس؛ آتن، یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید