میزبانی ایران از ژئوپارک های آسیا ـ اقیانوسیه یونسکو در سال 2021

به گزارش مجله سلنا، ایران به عنوان میزبان هفتمین اجلاس منطقه ای ژئوپارک های آسیا ـ اقیانوسیه یونسکو در سال 2021 معرفی گردید.

میزبانی ایران از ژئوپارک های آسیا ـ اقیانوسیه یونسکو در سال 2021

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی را از نزدیک شاهد باشد.

به گزارش خبرنگاران، در نخستین جلسه شورای اجرایی ژئوپارک های منطقه آسیا ـ اقیانوسیه یونسکو، کشور اندونزی به عنوان میزبان ششمین دوره این کنفرانس در سال 2019 انتخاب شد که به دنبال پیشنهاد نماینده کشورمان در این شورا، ایران به عنوان میزبان دوره بعدی، یعنی هفتمین دوره این اجلاس در سال 2021، معرفی گردید.

علیرضا امری کاظمی، نماینده ایران در کمیته های راهبری و اجرایی شبکه منطقه ای ژئوپارک های آسیا - اقیانوسیه، در این ارتباط به خبرنگاران گفت: پیشنهاد میزبانی ایران از هفتمین دور این اجلاس، مورد استقبال و تایید تمام اعضای کمیته نهاده شد که در صورت انجام مکاتبات و پیگیری های بعدی از سوی ایران، این میزبانی رسمی خواهد شد و ژئوپارک جهانی قشم و یا یکی از ژئوپارک هایی که ان شاءلله تا سال 2020 در فهرست جهانی قرار می گیرد، محل برپایی این اجلاس خواهد بود.

وی شرح داد: در واقع شبکه ژئوپارک های آسیا اقیانوسیه ضمن اعلام تایید و حمایت، منتظر پیشنهاد رسمی و مکتوب ایران خواهد بود تا پس از آن، موضوع را به صورت عمومی و در سطح بین الملی اعلام کند. من بعد از بازگشت به ایران موضوع را در جلسه ای با مسؤولان منطقه آزاد قشم و ژئوپارک جهانی آنالیز خواهیم کرد و تصمیم گیری و اعلام خواهد شد.

به گفته امری کاظمی، مزیت این میزبانی تقویت صندلی ایران در شبکه جهانی و همچنین ایفای نقش پررنگ قشم به عنوان تنها ژئوپارک جهانی یونسکو و آسیا اقیانوسیه در آسیای غربی، مرکزی و خاورمیانه خواهد بود.

اجلاس منطقه ای ژئوپارک های یونسکو هر دو سال یک بار در یکی از کشورهای عضو و صاحب ژئوپارک، برگزار می گردد که سال جاری میزبان، کشور چین بود.

ژئوپارک ، منطقه ای است که پدیده های شاخص و میراث زمین شناختی را با مدیریتی دائمی و دقیق حفظ و نگهداری می نماید که در این راستا به توسعه پایدار این میراث برای آیندگان و حفاظت از محیط زیست منجر خواهد شد و به مردم یاری می نماید طبیعت را به عنوان عنصر زنده درک نمایند و به آن احترام بگذارند. از دیگر اهداف و رویکردهای ژئوپارک، تقویت جامعه محلی و اقتصاد آن ها و همچنین جلب مشارکت ساکنان حاشیه های ژئوپارک در نگهداری و حفظ این میراث زمین شناختی است. ژئوپارک ها با جلب گردشگر، توزیع درآمد و ثروت نیز دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 617

به "میزبانی ایران از ژئوپارک های آسیا ـ اقیانوسیه یونسکو در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزبانی ایران از ژئوپارک های آسیا ـ اقیانوسیه یونسکو در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید