نسبت هیات علمی به دانشجو باید یک به 20 تا 25 باشد

به گزارش مجله سلنا، معاون اداری مالی و مدیریت منابع انسانی وزارت علوم گفت: نسبت هیات علمی به دانشجو باید یک به 20 تا 25 باشد. به عبارت دیگر در هر دانشگاه به ازای هر 20 تا 25 دانشجو، وجود یک عضو هیأت علمی ضروری است.

نسبت هیات علمی به دانشجو باید یک به 20 تا 25 باشد

به گزارش خبرنگاران، محمدتقی نظرپور در مراسم افتتاح ساختمان سازمان مرکزی دانشگاه لرستان اظهار کرد: سرانه فضای این دانشگاه وضعیت خوبی نسبت به دانشگاه های دیگر دارد و امکان گسترش دانشگاه به لحاظ جذب هیأت علمی و فضا وجود دارد. وی گفت: فضاهای جدیدی در دست احداث بوده و یکی از این فضاها که امروز افتتاح شد ساختمان سازمان مرکزی است که با متمرکز شدن ادارات دانشگاه در آن، ساختمان موجود به دانشکده تبدیل خواهد شد. معاون اداری مالی و مدیریت منابع انسانی وزارت علوم در مورد جذب اعضای هیأت علمی در دانشگاه ها افزود: مجموعه اعضای هیأت علمی براساس سازوکاری که سازمان امور اداری و استخدامی کشور دارد جذب می شوند و سرانه اعضای هیأت علمی باید یک نفر به ازای هر 20 تا 25 دانشجو باشد. این مسئول در مورد دانشجویانی که فعالیت سیاسی داشته اند، بیان نمود: مسئله ای جدی در این ارتباط نداریم و آنها می توانند مهرماه در کلاس شان حاضر شوند. وی در مورد اعتبارات دانشگاه ها گفت: تاکنون 40 درصد اعتبارات به دانشگاه تخصیص داده گردیده است؛ البته بنا بود این اعتبارات در 6 ماهه اول سال 50 درصد باشد انتظار داریم سازمان برنامه به دانشگاه ها یاری کند تا این 10 درصد نیز محقق گردد.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع انسانی وزارت علوم بیان نمود: این اعتبار 8 هزار میلیارد تومان بوده که 40 درصد آن محقق گردیده است. نظرپور در انتها یادآور شد: در اعتبارات عمرانی وضعیت خوبی داریم و بین 60 تا 70 درصد آن تخصیص یافته است. به گزارش خبرنگاران، همچنین کلنگ تقاطع غیرهمسطح ورودی دانشگاه با حضور این معاون وزیر به زمین زده شد .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 دی 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 7

به "نسبت هیات علمی به دانشجو باید یک به 20 تا 25 باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسبت هیات علمی به دانشجو باید یک به 20 تا 25 باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید