آیین معارفه سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید

به گزارش مجله سلنا، آیین معارفه سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد و تجلیل از خدمات روسای پیشین این دانشگاه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار گردید.

آیین معارفه سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشگاه فردوسی مشهد از نظر موقعیت جغرافیایی و ظرفیت علمی در جایگاه ویژه ای واقع شده است و جزو دانشگاه های تاثیرگذار کشور است. دانشگاه فردوسی مشهد از اندیشمندان برجسته ای برخوردار است و در کنار آن معنویت حاکم بر این فضا این دانشگاه توانسته است نه تنها در ایران بلکه در جهان جزو دانشگاه های درجه اول قرار گیرد.

زلفی گل ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد از چند جنبه دیگر هم ویژگی های خاصی دارد. یکی از ویژگی های خاص آن این است که رئیس دانشگاه 8 سال ریاست این دانشگاه را بر عهده داشته است و این مساله باعث شده دانشگاه ثبات مدیریتی داشته باشد و دلیلی بر بلوغ سیاسی، علمی و فرهنگی باشد.

وزیر علوم ادامه داد: دانشگاه فردوسی یکی ویژگی دیگر نیز دارد که، می تواند علاوه بر کارکرد نوآوری، فناوری، علمی کارکرد های خدمت رسانی به سایر عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: با مطالعاتی که اجرا شده این دانشگاه می تواند اردوگاه فرهنگی، علمی، فناوری و نوآوری را طراحی کند.

زلفی گل در بخش دیگری از سخنان خود به طرح تازه وزارت علوم برای استخدام اساتید تازه اشاره نمود و گفت: ما طرحی را دادیم مبنی بر اینکه اساتید تازهی که استخدام می شوند دوره صلاحیت مدرسی یا منش استادی را طی نمایند، ولی متاسفانه از این موضوع به جای حمایت برداشت های سیاسی صورت گرفت و به این موضوع یک نگاه سیاسی شد. در صورتی که هدف ما این است هر عضو هیئت علمی قبل تدریس شیوه ها و تکنیک های تدریس را تحت نظر اساتید پیشکسوت آموزش ببیند و نحوه برخورد با دانشجویان و دیگر تکنیک های آموزشی را آشنا گردد. متاسفانه با این موضوع برخورد و نگاه سیاسی شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود ادامه داد: ما در وزارت علوم 5 اولویت اصلی را پیگیری می کنیم که شامل مرجعیت دیپلماسی علمی، آموزش و پژوهش هدفمند، نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری، شاگرد و استادپروری و فراوری ثروت از دانش هستند.

وزیر علوم ادامه داد: از روسای دانشگاه ها درخواست کردم این برنامه ها را در اولویت خود داشته باشند.

وی بعلاوه از تدوین سند نظام ملی نوآوری اطلاع داد و گفت: بر اساس مکاتبه ای که با شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام گرفته، شورا اجازه داد تا این سند به وسیله وزارت علوم تدوین گردد و هم اکنون معاونت فناوری وزارت علوم عهده دار این سند است.

وزیر علوم در این مراسم، از خدمات محمد کافی رئیس سابق، عبدالرضا باقری و علیرضا عاشوری روسای اسبق تجلیل این دانشگاه تجلیل کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2210

به "آیین معارفه سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین معارفه سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید