نظر به آغاز موج چهارم کرونا، آزمون های کارآموزی و کارورزی را لغو کنید!

به گزارش مجله سلنا، شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در نامه ای به معاون آموزشی وزارت بهداشت نوشت: با لغو آزمون های کارآموزی و کارورزی، خللی در فرایند آموزشی دانشجویان به وجود نخواهد آمد و در شرایط کنونی لغو و یا تعویق آن ها ضرورت می یابد.

نظر به آغاز موج چهارم کرونا، آزمون های کارآموزی و کارورزی را لغو کنید!

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در نامه ای به منظور لغو آزمون های پیش کارورزی، علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و آزمون جامع داروسازی به معاون آموزشی وزارت بهداشت نوشت: با لغو آزمون های ذکر شده خللی در فرایند آموزشی دانشجویان به وجود نخواهد آمد و باتوجه به وجود راهکار های جایگزین به مانند تاثیر سوابق تحصیلی دانشجویان در شرایط کنونی لغو و یا تعویق آزمون های غیر ضروری علوم پایه پزشکی و دندان پزشکی و پیش کارورزی به جهت حفظ جان دانشجویان و خانواده های آن ها و جلوگیری از اوج دریافت کرونا ضرورت می یابد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

معاونت محترم آموزشی وزارت بهداشت، جناب آقای حقدوست؛ با سلام و احترام. نظر به شروع و شدت یافتن موج چهارم کرونا در سطح کشور و همچنین شیوع موتاسیون جدید انگلیسی ویروس با سرعت ابتلا و کشندگی بالاتر در سطح کشور و بنا بر گفته دکتر نمکی، وزیر محترم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و باتوجه به نمایندگی از دانشجویان به دلایل زیر خواهان لغو آزمون های غیر ضروری اسفندماه با آمار قبولی بیش از 95 درصد شامل علوم پایه پزشکی و دندان پزشکی و پیش کارورزی هستند.

1) باتوجه به عدم برگزاری آزمون ها در همه شهر ها و استفاده دانشجویان از وسایل حمل و نقل عمومی و پایانه های مسافربری که تجمع به شدت بالا در این مکان ها و امکان مبتلا شدن دانشجویان و باتوجه به ارتباط دانشجویان در خوابگاه ها سلامتی دانشجویان در محیط های خوابگاهی به خطر خواهد افتاد و از طرفی تقویت موج جدید ویروس کرونا را در پی خواهد داشت.

2) تجمع دانشجویان قبل، حین و بعد از برگزاری آزمون عامل مهمی در ایجاد کرونا خواهد بود و این امر در بازگشت دانشجویان به شهر های اطراف به اوج گیری مجدد کرونا منجر خواهد شد.

3) باتوجه به شروع برگزاری کارآموزی و کارورزی دانشجویان و عدم وجود فضای فیزیکی لازم جهت اسکان دانشجویان واجدالشرایط شرکت در آزمون ها و ایجاد تراکم در خوابگاه ها و امکان سرایت ویروس به دانشجویان و به خطر افتادن سلامتی آن ها برگزاری آزمون خطرات جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد.

4) باتوجه به تجارت به دست امده در چند ترم قبل، با لغو آزمون های ذکر شده خللی در فرایند آموزشی دانشجویان به وجود نخواهد آمد و باتوجه به وجود راهکار های جایگزین به مانند تاثیر سوابق تحصیلی دانشجویان در شرایط کنونی لغو و یا تعویق آزمون های غیر ضروری علوم پایه پزشکی و دندان پزشکی و پیش کارورزی به جهت حفظ جان دانشجویان و خانواده های آن ها و جلوگیری از اوج دریافت کرونا ضرورت می یابد؛ لذا از جنابعالی خواهشمندیم با دقت نظر و توجه ویژه به این موضوع نسبت به رایزنی با وزیر محترم بهداشت در خصوص لغو این آزمون ها اقدام فرمایید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1628

به "نظر به آغاز موج چهارم کرونا، آزمون های کارآموزی و کارورزی را لغو کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر به آغاز موج چهارم کرونا، آزمون های کارآموزی و کارورزی را لغو کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید