نکات، توصیه ها و شرایطی که برای زندگی در ون باید بدانید

به گزارش مجله سلنا، سفر با ون و کاروان

با زیاد شدن هواداران زندگی در ون و کاروان این بار نکات سفر با کاروان یا ون را برای شما خوانندگان بیان می کنیم. تا اگر کاروان دارید یا قصد خرید آن را دارید بتوانید با آگاهی بیشتری به آن فکر کنید. قطعاً آدم های ماجراجو بیشتر به سمت خرید ون و زندگی در ون یا کاروان کشیده می شوند. افرادی که در کاروان یا ون زندگی خود را می گذرانند شعاری دارند که می گوید: به سادگی زندگی کن، بهتر زندگی کن! چه کسانی از شما فکر می کنید که آدم های دیوانه به فکر زندگی در ون می افتند؟ در واقع زندگی در ون و کاروان یک سبکی از زندگی است که هواداران فراوانی دارد. این نوع زندگی به علت مزایا و شرایطی که دارد به فکر بسیاری از افراد خطور می نماید. مجله خبرنگاران با مطالعه زندگی این افراد شما را بیشتر با آن ها و سبک زندگی در کاروان و ون آشنا می نماید.

نکات، توصیه ها و شرایطی که برای زندگی در ون باید بدانید

زندگی در ون چیست؟

زندگی در ون فراتر از زندگی در یک ماشین است. در واقع هر چه را که راجع به این سبک زندگی تصور می کنید را کنار بگذارید. به این نوع زندگی به عنوان زندگی افراد هیپی و کولی نگاه نکنید. بیایید کمی دقیق تر به آن نگاه کنیم. این نوع سبک زندگی در واقع جنبشی است که در نحوه تفکر نسل تازه وارد شد. اگر چه اصالت و ایده شکل گیری آن از نوع زندگی عشایر گرفته شده است اما کمی کمالگرایی با آن ترکیب شده و از وسیله نقلیه موتوری برای سفر استفاده می نمایند. با این نوع زندگی می توانید معنی مفاهیمی مانند زندگی شاد و متعادل را دوباره بازنویسی کنید. تنها کافیست که به این جمله ای که می گویم فکرکنید. همه ما کل هفته را کار می کنیم تا اجاره خانه ای را بدهیم که برای کل هفته خالی است و ماشین هم در خارج از خانه پارک شده است. این جمله بیشتر افراد را به فکر می اندازد و در نهایت آن ها را به زندگی در ون یا کاروان سوق می دهد.

مزایای زندگی در ون

به این موضوع فکر کنید که تمام زمان خود را در طول روز صرف کار کردن، خوابیدن، ارتباط برقرار کردن و انجام کارهایتان می کنید و در نهایت اگر وقتی برایتان باقی ماند و خسته نبودید برای خود، آرزوهایتان و کارهایی که آرزوی انجامش را دارید ، وقت می گذارید.

زندگی در ون و کاروان در واقع به شما این اجازه را می دهد که با رشد جامعه حرکت کنید و به هر نقطه که می خواهید بروید، از خود اثر کمی بر روی زمین به جا بگذارید، سادگی را در پیش بگیرید و بیشتر در پی کسب تجربه در شیوه زندگی کردن باشید.

این سبک زندگی برای چه افرادی مناسب است؟

همانطور که همه انسان ها دارای سبک زندگی متفاوتی هستند، زندگی در ون هم با مدل ها و شکل های مختلفی دیده شده است. برخی از افراد دوست دارند آخر هفته های خود را در ون شخصی به گشت و گذار بگذرانند. برخی از کاروان ها و ون ها بزرگ تر یا کوچکتر از دیگر ون ها هستند. چیدمان و طراحی درون هر کاروانی بسته به فردی که آن را دارد فرق دارد. با این حال در تمام این افراد خصوصیاتی مانند ماجراجویی، ریسک پذیری و علاقه به سفر موج می زند. در بین افرادی که زندگی در ون را انتخاب نموده اند، اشخاصی را می بینید که بازنشسته شده اند و خانه دارند اما گاهی ترجیح می دهند که مدتی را در ون و به دور از خانه زندگی نمایند.

برترین نکات زندگی در ون

با زندگی در ون می توانید خانه خود را به هر جایی که می خواهید ببرید. اگر به صفحات افرادی که در کاروان و ون زندگی می نمایند نگاه کنید، ماشین آن ها را در عکس هایش می بینید که در کنار زیباترین و خیره نماینده ترین چشم انداز ها طبیعی پارک شده است. فکر کنید هر روز صبح از خواب بیدار می شوید و چشم انداز زیبای حیات وحش در پشت پنجره شما است.

تمام لوازم ضروری زندگی را در زندگی در ون و کاروان خواهید داشت. یک آشپزخانه، یک سرویس بهداشتی، محل خوابیدن، مطالعه و البته حیاطی که پایانی ندارد.

کسانی که به زندگی در ون رو می آورند در واقع برای برآوردن یک آرزو به این کار دست می زنند و آن هم سفر به دور جهان و تماشا فرهنگ های متفاوت و کشورهای مختلف است. بعلاوه این نوع زندگی به شما این امکان را می دهد که پول پس انداز کنید. بسیاری از افرادی که به زندگی در ون و کاروان رو می آورند ممکن است در پی حس رهایی و آزادی باشند یا می خواهند که مکان های تازهی را کشف نمایند.

بدترین نکات زندگی در ون

این سوال که معایب زندگی در ون و کاروان چیست، بسیار مهم است! آیا حقیقتا می توانید بگویید که عاشق زندگی در ون هستید؟ بیایید راجع به این نوع زندگی شفاف صحبت کنید. در واقع زندگی در ون بسیار چالش برانگیز است. گاهی ممکن است وسیله نقلیه شما در راه خراب گردد یا لاستیک ماشینتان در راه پنچر گردد. تمیز و مرتب نگه داشتن تمام وسایل درون آن بسیار مشکل است و البته فراوری زباله یکی از مهم ترین مسائل می تواند باشد. اگر ون دارید هیچ گاه زباله را در طبیعت رها نکنید. بعلاوه گاهی در پی دوش آب گرم و استراحت در یک مکان ساکت و خلوت بر روی یک تخت نرم هستید، که چنین امکاناتی در زندگی در ون را نخواهید داشت. قبل از انتخاب این نوع سبک زندگی حقیقتاً از خود بپرسید که آیا در طبیعت خواب راحتی خواهید داشت؟

زمانی که در این نوع سبک زندگی مریض می شوید، سختی ها بدتر می شوند. فکر کنید که در طول شب احتیاج به رفتن به سرویس بهداشتی دارید. این موضوع به همان بدی است که تصور می کنید!

اگر می خواهید سبک زندگی در ون را تجربه کنید از طریق نقلیه ای که می خرید و امکاناتی که دارد بسیار توجه کنید. امکاناتی که درون اردوگاه ها و کمپ ها برای وسایل نقلیه در نظر گرفته اند را بدانید و اگر چیزی احتیاج دارید که در این مکان ها وجود ندارد آن را به ماشین خود اضافه کنید. بسیار هوشمندانه باید فکر کنید. از تک تک فضاهای درون ماشین باید بهینه و گاهی چندکاره بهره ببرید. شاید لازم باشد که مکانیکی و تعیر خودرو یاد بگیرید. در هر صورت چه زندگی در ون را و چه زندگی در یک خانه و چهار دیواری را انتخاب نموده باشید باید در پی برآورده کردن رویاهایتان باشید.

منبع: kombilife.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2122

به "نکات، توصیه ها و شرایطی که برای زندگی در ون باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات، توصیه ها و شرایطی که برای زندگی در ون باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید