نگرانی جمهوری خواهان آمریکا برای از دست رفتن سنا

به گزارش مجله سلنا، جمهوری خواهان نگران از دست دادن اکثریت خود در سنا در پاییز پیش رو همزمان با مسائل اقتصادی، مدیریت نامطلوب بحران کرونا از سوی دونالد ترامپ و اشتیاق رو به افزایش رای دهندگان دموکرات هستند.

نگرانی جمهوری خواهان آمریکا برای از دست رفتن سنا

رونامه واشنگتن پست نوشته است: سناتورهای جمهوری خواه با سنگین شدن کفه ترازوی دموکرات ها در نظرسنجی ها، با شرایط سیاسی سختی روبه رو شده اند و نگران از دست دادن اکثریت خود در سنای آمریکا هستند.

یک استراتژیست جمهوری خواه که از نزدیک در جریان رقابت های انتخاباتی سنا است و نخواسته نامش فاش شود، اظهار کرد: راستش را بخواهید در حال حاضر چشم انداز تیره و تاری در همه زمینه ها پیش روی جمهوری خواهان است. این مساله به طور کلی یک همه پرسی بر سر ترامپ است و این شرایط برای جمهوری خواهان اصلا خوب نیست اما تا ابد هم اینطور نمی ماند.

استراتژیست های متعددی نیز بر این باورند که با بهبود شرایط آمریکا و بازگشت آن به شرایطی عادی تر، نامزدهای جمهوری خواه دوباره می توانند خود را در شرایط مطلوب تری ببینند. با این حال باید در نظر داشت که بازگشت به شرایطی عادی با توجه به ادامه افزایش تلفات ناشی از کرونا و چشم انداز هولناک اقتصادی پیش روی آمریکا دور از دسترس به نظر می رسد و این به آن معناست که مدیریت این بحران از سوی رییس جمهور آمریکا نه تنها برای پیروزی مجدد خودش، بلکه برای توانایی جمهوری خواهان در حفظ اکثریت در سنا نیز تعیین کننده است و می توان گفت که هر اتفاقی برای ترامپ بیفتد، همان سرنوشت نیز در انتظار اکثریت سنا خواهد بود.

جمهوری خواهان هم اکنون با در اختیار داشتن 53 کرسی در سنا در برابر 47 کرسی دموکرات اکثریت هستند.

یک جمهوری خواه دیگر می گوید، شرایط سیاسی به اندازه چند ماه پیش مطلوب نیست.

سردبیر خبرنامه بی طرف Cook Political Report می گوید: ما این شرایط را شانسی دست کم 50-50 برای تغییر حزب اکثریت در سنا می دانیم.

دموکرات ها همچنین در نظر دارند در رقابت های انتخاباتی بر مخالفت جمهوری خواهان با لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه معروف به اوباماکر که طرحی بسیار محبوب است، مانور دهند.

مقامات جمهوری خواه نیز تایید کرده اند که سناتورهای این حزب جدا کردن خود از سرنوشت ترامپ را اگر تقریبا غیرممکن ندانند، آن را سخت می بایند.

کمیته سناتوری ملی جمهوری خواهان در یک استراتژی محرمانه 57 صفحه ای از نامزدهای این حزب خواسته است که به جای دفاع از عملکرد ترامپ در زمینه کرونا، به چین حمله کرده و آن را مقصر شیوع این بیماری بدانند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 944

به "نگرانی جمهوری خواهان آمریکا برای از دست رفتن سنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی جمهوری خواهان آمریکا برای از دست رفتن سنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید