هر ماه چقدر مرغ به بازار عرضه می گردد؟

به گزارش مجله سلنا، به گزارش خبرنگاران، یوسفی گفت: رغم آنکه احتیاج ماهیانه مرغ آماده به طبخ در کشور 150 هزار تن است، اما هم اکنون به علت افزایش جوجه ریزی حدود 180 هزار تن مرغ در ماه توزیع می گردد.

هر ماه چقدر مرغ به بازار عرضه می گردد؟

به گفته رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی جوجه ریزی دی ماه به بالای 130 میلیون قطعه می رسد که با این وجود کمبودی در عرضه مرغ نداریم. قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه 7 تا 8 هزار تومان است.

آمارها نشان می دهد که طی ماه های اخیر قیمت جوجه یکروزه به 14 تا 15 هزار تومان رسیده بود که واردات تخم مرغ نطفه دار و افزایش جوجه ریزی از محل فراوری داخل منجر به کاهش نسبی قیمت در بازار شده است، هر چند مرغداران اذعان می نمایند که در مقایسه با قیمت مصوب همچنان 2 هزار تومان بالاتر است.

بنابر آمار جوجه ریزی در سامانه سماصط در آبان 127 میلیون قطعه و آذر 131 میلیون قطعه جوجه ریزی اجرا شده است و برآورد مسئولان بر آن است که جوجه ریزی به 130 میلیون قطعه برسد.

آنالیز ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت هر کیلو مرغ در بعضی مغازه ها 4 تا 5 هزار تومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می گردد، درحالیکه مرغ قطعه بندی با نرخ های بالایی عرضه می گردد.

منبع: خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2169

به "هر ماه چقدر مرغ به بازار عرضه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر ماه چقدر مرغ به بازار عرضه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید