هشدار مدیرعامل توانیر به فعالان رمزارز، دستگاه های خود را خاموش کنید

به گزارش مجله سلنا، مدیرعامل توانیر گفت: فعالان غیرمجاز فراوری رمز ارز، در صورت شناسایی، به شدت متضرر خواهند شد؛ چرا که هم تجهیزات آن ها جمع آوری خواهد شد، هم جرایم سنگینی به آن ها تعلق خواهد گرفت و هم ممکن است برخورد های قضایی شدیدتری در انتظار آن ها باشد.

هشدار مدیرعامل توانیر به فعالان رمزارز، دستگاه های خود را خاموش کنید

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر گفت: چندین بار اعلام شد به ویژه از سال گذشته که وزارت نیرو در چارچوب مصوبه دولت از فعالیت مراکز استخراج رمز ارز که می خواهند به صورت قانونی فعالیت نمایند حمایت می نماید چرا که این قبیل فعالان رمز ارز مدیریت پذیر می شوند و در زمان هایی که شبکه دچار محدودیت تأمین برق است، از مدار خارج می شوند.

وی اضافه نمود: در همین مدت هم این تعداد مرکزی که قانونی فعالیت می نمایند، هر زمان احتیاج بوده بر اساس قرارداد هایی که فی مابین منعقد شده، بر اساس درخواست ما از مدار خارج شده اند، کما اینکه از اول خردادماه سال جاری هم این مراکز مجاز از مدار خارج شده اند.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه متأسفانه تعدادی از فعالان عرصه استخراج رمز ارز هستند که به دلایل مختلف علاقه مند نبودند در چارچوب مقررات فعالیت نمایند، گفت: این قبیل افراد به صورت غیرمجاز از شبکه برق استفاده می نمایند و موجب می شوند به تأسیسات شبکه برق آسیب وارد گردد.

وی ادامه داد: بعلاوه فعالیت فراورینمایندگان غیرمجاز رمز ارز در شرایطی که احتیاج است بار شبکه مدیریت گردد، به عموم مردم آسیب می رساند.

متولی زاده توضیح داد: به همین علت بار ها و بار ها طبق اطلاعیه ها و اظهارات متعدد، از فعالان استخراج رمز ارز که به صورت غیرمجاز از شبکه برق استفاده می نمایند، درخواست کردیم که در چارچوب مقررات فعالیت نمایند، اما توجه نکردند و ما هم در این زمینه وظیفه داریم برای رعایت امنیت تأمین برق به منظور اینکه مردم دچار مشکل نشوند، با یاری قوه قضائیه، پلیس مالی و نهاد های ذیربط این قبیل افراد را شناسایی کنیم و قطعا برخورد شدیدی با آن ها صورت خواهد گرفت.

وی اضافه نمود: فعالان غیرمجاز فراوری رمز ارز، در صورت شناسایی، به شدت متضرر خواهند شد؛ چرا که هم تجهیزات آن ها جمع آوری خواهد شد، هم جرایم سنگینی به آن ها تعلق خواهد گرفت و هم ممکن است برخورد های قضایی شدیدتری در انتظار آن ها باشد؛ در همین خصوص باز هم از این افراد خواهش می کنیم که در این مقطع زمانی در اولویت اول دستگاه های خود را خاموش نمایند که در این صورت در برخورد با آن ها تأثیر خواهد داشت و در وهله دوم، فعالیت خود را در چارچوب قانون دنبال نمایند.

مدیرعامل شرکت توانیر در واکنش به اینکه فعالان عرصه رمز ارز معتقدند که سهم مصرف برق این افراد یک درصد کل مصرف برق شبکه است، گفت: اگر فعالان فراوری رمز ارز اطلاعات دقیقی از مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز دارند از آن ها درخواست می کنیم که این اطلاعات را در اختیار ما قرار دهند؛ این مسئله وظیفه قانونی و اجتماعی هر شهروندی است که اگر می داند افرادی در حال صدمه رساندن به بیت المال هستند، به نهاد های ذیربط اعلام نمایند تا با آن ها برخورد گردد.

وی ادامه داد: اینکه انقدر دقیق عدد می دهند که سهم یک درصدی از مصرف برق دارند، کمی عجیب به نظر می رسد؛ وقتی صحبت از غیرمجاز و غیرقانونی می گردد مفهومش این است که به صورت دقیق قابل شناسایی نیستند و بر اساس یکسری آمار های دنیای و مطالعاتی که در سطح دنیا در این خصوص اجرا شده و یکی از این مطالعات، مطالعات دانشگاه های کمبریج است، سهم حدود 10 درصدی از فراوری رمز ارز دنیا را به ایران اختصاص داده اند و بر این اساس برآورد می کنیم که حداقل حدود 2000 مگاوات از برق شبکه در حال حاضر به وسیله فعالان استخراج رمز ارز در حال مصرف است.

متولی زاده اذعان داشت: اگر هر نهاد یا مجموعه تخصصی وجود دارد که اطلاعات دقیق تری از این موضوع دارد ما حتما از اطلاعات آن ها استقبال خواهیم کرد.

وی اضافه نمود: ما از روش های مختلف وظیفه شناسایی و برخورد با مصرف نمایندگان غیرمجاز برق را داریم و در این زمینه از همه روش های موجود استفاده خواهیم کرد؛ به همین علت هم بار ها تذکر داده ایم که قبل از اینکه شناسایی و برخورد شدید گردد، خود فراورینمایندگان غیرمجاز رمز ارز دستگاه های خود را خاموش نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1853

به "هشدار مدیرعامل توانیر به فعالان رمزارز، دستگاه های خود را خاموش کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مدیرعامل توانیر به فعالان رمزارز، دستگاه های خود را خاموش کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید