هیوندای آیونیک 5 خودروی سال دنیا شد

به گزارش مجله سلنا، در نمایشگاه خودروی نیویورک، هیوندای آیونیک 5 مدل 2022 برنده خودروی سال دنیا شد. این خودروی کراس اوور الکتریکی بعلاوه دو جایزه دیگر را هم از آن خود نموده است.

هیوندای آیونیک 5 خودروی سال دنیا شد

دیگر برندگان جوایز سال جاری هم مرسدس بنز EQS و آئودی T-Tron GT بودند و بدین ترتیب آیونیک 5 هم تراز با خودروهای نسبتا لوکس قرار می گیرد. هیوندای آیونیک 5 و کیا EV6 از زمان عرضه، نظر منتقدان و خریداران را به خود جلب نموده اند و اکنون جوایز دریافتی تأییدی بر این موضوع است.

آیونیک 5 خودروی خوبی است؟

هیوندای آیونیک 5 (Hyundai Ioniq 5) از نظر الکتریکی بودن، کار بزرگی را انجام می دهد. این خودرو توانایی فراوری 320 اسب بخار قدرت را دارد و طبق استاندارد سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا، برد تقریبی 488 کیلومتر را ارائه می دهد. این اعداد کراس اوور هیوندای را به سطحی بالاتری از کاربردی بودن تنها ارتقا می دهند. علاوه بر این، خودروی آیونیک 5 می تواند به سیستم چهار چرخ محرک هم مجهز گردد که در این صورت برای شرایط آب وهوای زمستانی هندلینگ بهتری خواهد داشت و رانندگی مجذوب کننده تری را ارائه می دهد.

از دیگر ویژگی های قابل توجه این هیوندای الکتریکی می توان به قابلیت شارژ تا 80 درصد در کمتر از 20 دقیقه هنگام استفاده از شارژ فوق سریع اشاره نمود. با شارژ سطح 2، آیونیک 5 می تواند در کمتر از 7 ساعت از 0 تا 100 درصد شارژ گردد و بنابراین شاسی بلند کامپکت برقی خود را می توانید تنها در یک شب کاملا شارژ کنید.

جوایز آیونیک 5

به گزارش فوربس، تازه ترین جایزه آیونیک 5 مربوط به جایزه دنیای خودرو (World Car Awards) است. در نمایشگاه خودروی نیویورک اعلام شد که آیونیک 5 جایزه خودروی سال دنیا را از آن خود نموده است. جوایز دیگر شامل خودروی الکتریکی سال دنیا و طراحی خودروی سال دنیا بود.

این جوایز بازتابی از تعهد هیوندای به ساخت مدل های الکتریکی کاربردی و مطلوب برای رانندگی است اما چنین خودرویی هزینه خودش را هم دارد. سه تیپ آیونیک 5 مدل 2022 دردسترس است. تیپ پایه SE دارای هزینه اولیه 43 هزار و 650 دلار است و برای تیپ برجسته لیمیتید (Limited) انتظار می رود قیمت کمی بیش از 50 هزار دلار باشد. اما در کنار این قیمت ها هیوندای آیونیک 5 با توجه به الکتریکی بودن از بعضی تخفیف های مالیاتی هم برخوردار می گردد که هزینه اولیه را کاهش خواهد داد.

ارزش خرید

اگر هم اکنون در حال خرید یک کراس اوور الکتریکی تازه هستید، آیونیک 5 گزینه مناسبی است. این خودرو می تواند به خوبی با چندین ویژگی مختلف تجهیز گردد و شما پشت فرمان وسیله ای خواهید بود که خودروی سال دنیا محسوب می گردد.

اما از سویی شاید اکنون خرید این خودرو کمی سخت باشد. هیوندای از مسائل زنجیره تأمین که تأثیر زیادی بر فروش خودروهای مدرن گذاشته، مصون نمانده است. پیدا کردن آیونیک 5 نو در یک نمایندگی ممکن است به سادگی بازدید از فروشگاه هیوندای نباشد. بنابراین شاید احتیاج باشد برای تجربه این کراس اوور الکتریکی منتظر بمانید.

هیوندای آیونیک 5 مدل 2022 دارای طراحی منحصربه فرد و در عین حال کاربردی است و که بهای آن مانند بعضی دیگر از خودروهای الکتریکی از 40 هزار دلار شروع می گردد، اما گزینه ای شاخص در میان آن ها محسوب می گردد.

عکس ها: هیوندای آیونیک 5

Credit: Hyudai

منبع: Motor Biscuit

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2198

به "هیوندای آیونیک 5 خودروی سال دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیوندای آیونیک 5 خودروی سال دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید