ولایتی: 10 درصد پرسنل بیمارستان مسیح دانشوری کرونا گرفتند

به گزارش مجله سلنا، رئیس بیمارستان مسیح دانشوری با تاکید بر ضرورت خدمت رسانی حداکثری به بیماران کرونایی گفت: این مرکز از ابتدای شروع بحران در خط مقدم مبارزه با این بیماری بوده و این فرایند همچنان ادامه دارد.

ولایتی: 10 درصد پرسنل بیمارستان مسیح دانشوری کرونا گرفتند

به گزارش خبرنگاران به نقل ایسنا، دکتر ولایتی در جلسه شورای علمی بیمارستان مسیح دانشوری که با حضور متخصصان و پزشکان برگزار گردید، اضافه کرد: با آغاز بیماری و اوج گیری کرونا، بیمارستان همه ظرفیت تخت های بیمارستانی و امکانات خود را به درمان بیماران کرونا اختصاص داد و کوشش و جدیت فراوانی را در این جهت به کار گرفت.

وی گفت: هشتاد روز از آغاز پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان مسیح دانشوری می گذرد و در این مدت حدود 1958 نفر پذیرش شده اند و در حال حاضر بسیار کاهش یافته است.

ولایتی با اشاره به این که در روزهای اوج بیماری تعداد مراجعات روزانه به 450 تا 500 نفر می رسید از مراجعه روزانه و حدود 77 نفری به درمانگاه برای تشخیص و درمان کرونا اطلاع داد و تعداد مبتلایان کادر پزشکی و پرسنل بیمارستان به کرونا را 10 درصد بیان نمود.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری با تأکید بر این که مرکز همچنان در حال خدمت رسانی است بیان نمود: اگر مجدداً با پیک بیماری در کشور روبرو شویم این آمادگی در بیمارستان وجود دارد که مستقیم و یا با ارجاع دیگر مراکز خدمت رسانی نماید.

وی از کوشش های همکاران در بخش های مختلف که شبانه روزی و با تعهد و توجه مثال زدنی در مقابله با بیماری کرونا فعالیت کردند تشکر کرد.

در ادامه این جلسه، دکتر طبرسی متخصص بیماری های عفونی و معاون بیمارستان مسیح دانشوری هم ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده گفت: در هشتادمین روز شیوع بیماری هستیم و به طور متوسط تعداد بیماران کرونایی بین 70 تا 100 نفر تغییر می نماید و بخش عمده ای نیز از دیگر بیمارستان ها به این مرکز اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 3 بخش بستری و 2 بخش ICU مشغول خدمت به بیماران کرونا هستند و شرایط دیگر قسمت های بیمارستان از هفته گذشته به حالت عادی بازگشته است.

دکتر جماعتی فوق تخصص مراقبت های ویژه و قائم مقام ریاست بیمارستان مسیح دانشوری هم گفت: در بخش ICU بلافاصله بعد از آغاز فعالیت درمانی، پروتکل های موردنیاز فرایند اقدامات در بخش مراقبت های ویژه تهیه و به کار گرفته شد، ضمن آن که روش به کار گرفته شده در بیمارستان مسیح دانشوری در غالب مراکز درمانی کشور به کار گرفته شد و پس از آن به وسیله وبینار به اطلاع پزشکان خارج از ایران رسید و مورداستفاده نهاده شد.

براساس گزارش روابط عمومی بیمارستان مسیح دانشوری، در ادامه این نشست دکتر بهادری استاد و متخصص برجسته پاتوبیولوژی بیمارستان هم با تشکر و قدردانی ویژه از کارکنان و کادر درمانی بیمارستان تأکید کرد: لازم است کماکان با توجه به ارجاع بیماران کرونایی از دیگر مراکز، آمادگی لازم کماکان در بیمارستان وجود داشته باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 937

به "ولایتی: 10 درصد پرسنل بیمارستان مسیح دانشوری کرونا گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولایتی: 10 درصد پرسنل بیمارستان مسیح دانشوری کرونا گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید