پل های تاریخی خداآفرین در آذربایجان شرقی بازسازی می شوند

به گزارش مجله سلنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از بازسازی پل های تاریخی خداآفرین اطلاع داد.

پل های تاریخی خداآفرین در آذربایجان شرقی بازسازی می شوند

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی، روز یکشنبه 26 مردادماه 99، احمد حمزه زاده در ملاقات با مدیرعامل آب منطقه ای استان با اشاره به اینکه بازسازی اضطراری پل های تاریخی خداآفرین به صورت مشترک در دستور کار این دو مجموعه قرار گرفته است، اضافه نمود: در مورد بازسازی پل های خداآفرین با عنایت به تفاهم نامه مشترک مابین این اداره کل و آب منطقه ای استان در آینده ای نزدیک شاهد اتمام مطالعات فنی و بازسازیی پل ها توسط کارشناسان خواهیم بود و پس از آن نحوه انحراف آب رودخانه و نحوه تخصصی بازسازی پل ها به منظور شروع عملیات اجرایی مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

او در مورد ایجاد موزه آب در تبریز نیز اظهار کرد: با توجه به وجود اشیای واجد ارزش مربوط به حوزه آب و آب رسانی در استان، اداره کل میراث فرهنگی و آب منطقه ای استان در راستای مکان یابی و راه اندازی موزه آب اقدامات لازم را شروع نموده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت آیین های سنتی مربوط به آب و بهره برداری از آن در استان، گفت: با توجه به قدمت اجرای آیین های سنتی مربوط به آب و نحوه بهره برداری از آن در استان، این اداره کل با همکاری آب منطقه ای، ثبت معنوی آیین های سنتی مربوط به آب، مالکیت و نحوه بهره برداری از آن را به عنوان میراث ناملموس در دستور کار قرار داده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1056

به "پل های تاریخی خداآفرین در آذربایجان شرقی بازسازی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل های تاریخی خداآفرین در آذربایجان شرقی بازسازی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید