پکن: آمریکا عمداً اوضاع را در دریای چین جنوبی متشنج می نماید

به گزارش مجله سلنا، وزیر امور خارجه چین با انتقاد از مداخلات آمریکا در دریای جنوبی چین تأکید کرد که واشنگتن با رفتارهای خود باعث تشدید بی ثباتی در این منطقه می گردد.

پکن: آمریکا عمداً اوضاع را در دریای چین جنوبی متشنج می نماید

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ریانووستی، وانگ یی وزیر امور خارجه چین روز چهارشنبه در جریان گفتگوهای مجازی با وزرای امور خارجه کشورهای آسه آن با اشاره به اینکه آمریکا عمداً اجازه نمی دهد که کوشش های کشورهای حاشیه دریای چین جنوبی برای حل وفصل اختلافات موجود به نتیجه برسد، اعلام نمود که این رفتار آمریکا باعث افزایش تنش و بی ثباتی در دریای جنوبی چین می گردد.

وزیر امور خارجه چین با انتقاد از سیاست های مخرب آمریکا در دریای چین جنوبی توضیح داد: آمریکا بر مبنای منافع سیاسی خود مستقیماً در مناقشات سرزمینی و دریایی منطقه دخالت می نماید، دائماً در حال نمایش قدرت و افزایش حضور نظامی خود در منطقه است و به مهم ترین عامل نظامی سازی دریای چین جنوبی بدل شده است.

وی اضافه کرد: آمریکا کوشش های چین و کشورهای آسه آن برای حل وفصل اختلافات را به بن بست می کشاند و به اختلافات کشورهای منطقه دامن می زند.

وانگ یی با تأکید بر اینکه صلح و ثبات در دریای جنوبی چین برای دولت های منطقه یک اولویت راهبردی است، توضیح داد: دریای جنوبی چین عرصه زورآزمایی های ژئوپلیتیک و رینگ بوکسی برای قدرت های عظیم نیست. ما امیدواریم که کشورهای خارج از منطقه، از جمله آمریکا، به جای ایجاد تنش و سوءاستفاده از اختلافات برای دستیابی به منافع خود، به خواسته های کشورهای منطقه احترام بگذارند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1157

به "پکن: آمریکا عمداً اوضاع را در دریای چین جنوبی متشنج می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: آمریکا عمداً اوضاع را در دریای چین جنوبی متشنج می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید