چراغ سبز آلمان به آمریکا برای افزایش هزینه های نظامی

به گزارش مجله سلنا، دولت آلمان در نظر دارد آن طور که همیشه دولت آمریکا از آن درخواست نموده است هزینه های دفاعی خود را در سال آینده برای اولین بار به بیش از 50 میلیارد یورو افزایش دهد.

چراغ سبز آلمان به آمریکا برای افزایش هزینه های نظامی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت آلمان، هزینه های دفاعی آلمان در سال آینده می تواند برای اولین بار به بیش از 50 میلیارد یورو افزایش پیدا کند.

این رقم منطبق با افزایش حدود 6.4 درصد در مقایسه با هزینه 47.32 میلیارد یورویی است که آخرین بار در امسال میلادی از طرف دولت آلمان به تصویب رسید. در اوایل ماه می هم هزینه های کم تر از 50 میلیارد یورو برای سال 2020 پیش بینی شده بود.

آنگرت کرامپ -کارن بائر، وزیر دفاع آلمان از زمان روی کار آمدن در این سمت چندین بار آشکارا بر لزوم افزایش هزینه های دفاعی آنگونه که ایالات متحده از این کشور درخواست نموده تاکید نموده است.

کارن بائر اعلام نموده است که تا سال 2024 آلمان می خواهد هزینه های دفاعی خود را به 1.5 درصد فراوری ناخالص ملی افزایش داده و تا سال 2031 هم هدف مد نظر ناتو یعنی افزایش بودجه دفاعی به 2 درصد فراوری ناخالص ملی را محقق کند.

ناتو امیدوار است که با افزایش هزینه های دفاعی اعضاء مناقشات برای تقسیم بار عادلانه در این ائتلاف نظامی که بخصوص از طرف آمریکا ایجاد می گردد کاهش یابد. ناتو از این رو از همه اعضای این ائتلاف درخواست نموده است که قبل از دیدار سران کشورهای عضو این اتحادیه در ماه دسامبر که در لندن برگزار می گردد پیش بینی های جدید خود برای سال 2020 را ارائه دهند.

در نشست سال گذشته ناتو در بروکسل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خروج کشورش از این ائتلاف نظامی در صورتی که اعضای ناتو به تعهدات بودجه ای خود در قبال این ائتلاف نظامی پایبند نباشند را بعید ندانست.

ترامپ مدتهاست که به تقسیم بار ناعادلانه در ناتو انتقاد وارد نموده و بخصوص در این راستا به آلمان و هزینه های کم آن در زمینه نظامی حمله می نماید.

در سال 2014 اعضای عضو ناتو تعهد کردند که بودجه نظامی خود را تا سال 2024 به 2 درصد فراوری ناخالص ملی افزایش دهند. این تصمیم ناتو برداشت های مختلفی در کشورهای عضو ناتو دارد، مثلا آمریکا بر این عقیده است که در آن موقع همه کشورهای عضو ناتو خود را موظف کردند که حداکثر تا سال 2024 حداقل 2 درصد از فراوری ناخالص ملی خود را صرف هزینه های دفاعی نمایند. اما دولت آلمان بر این اعتقاد است که در آن موقع تنها از این مسئله صحبت به میان آمد که ما در راستا افزایش هزینه های دفاعی منطبق با 2 درصد فراوری ناخالص ملی حرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 440

به "چراغ سبز آلمان به آمریکا برای افزایش هزینه های نظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراغ سبز آلمان به آمریکا برای افزایش هزینه های نظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید