کتاب موزه ها و مجموعه داران خراسان رضوی منتشر شد

به گزارش مجله سلنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از چاپ کتاب موزه ها و مجموعه داران این استان اطلاع داد.

کتاب موزه ها و مجموعه داران خراسان رضوی منتشر شد

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر گفت: برای تحقیق، پژوهش و مستندسازی این کتاب مدت زمان زیادی صرف شده است.

او اضافه کرد: این کتاب جدیدترین اثر منتشرشده این اداره کل در حوزه تخصصی موزه هاست که توسط محمدرضا پهلوان رئیس گروه موزه های اداره کل تألیف شده است و حشمت کفیلی، پوریا واعظ نیا، سیدهاشم حسینی، سیدحسن اینانلو، حمید هاشمی پور و محمد عمرانی در دو بخش تحقیق، پژوهش و عکاسی همکاری داشته اند.

مکرمی فر اظهار کرد: استان خراسان رضوی در تأسیس موزه ها، یکی از استان های پیشرو در کشور است. اکنون 89 موزه در این استان فعال است و 10 مجموعه آثار تاریخی فرهنگی نیز با مالکیت هشت نفر با مجوز رسمی از اداره کل موزه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعالیت می نماید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی موزه ها را هویت تاریخی هر شهر دانست و اضافه کرد: امروزه موزه ها به عنوان یک مرکز علمی و غیرانتفاعی برای پژوهشگران و دانشجویان محسوب می گردد. این مراکز فرهنگی تاریخی، آینه متجلی باورها، آیین ها و استمرار تاریخ هر منطقه هستند که می توان به تمدن عظیم فرهنگ و تاریخ ایران پی برد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 595

به "کتاب موزه ها و مجموعه داران خراسان رضوی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب موزه ها و مجموعه داران خراسان رضوی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید