2 پیشنهاد اتاق ساری برای حل مسائل بخش کشاورزی به تصویب رسید

به گزارش مجله سلنا، پیشنهاد اتاق ساری مبنی بر عدم ارائه فاکتور فروش از سوی کشاورزان و معافیت شرکت تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری قره برون از پرداخت آب بها و حق اشتراک طبق قانون، به تصویب شورای گفت وگوی استان مازندران رسید.

2 پیشنهاد اتاق ساری برای حل مسائل بخش کشاورزی به تصویب رسید

پنجمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان مازندران در سال 1400 برگزار گردید. در این نشست به آنالیز مسائل و مسائل صادرنمایندگان محصولات کشاورزی مبنی بر عدم ارائه فاکتور فروش از سوی کشاورزان پرداخته شد و در دستور کار دیگری مراتب اعتراض فعالان ماهیان خاویاری در مورد عدم شمولیت معافیت پرداخت آب بها و حق اشتراک جهت فعالیت های تکثیر و پرورش آبزیان دریایی و لب شور با مقدار شوری بیش از 10 گرم در لیتر به استناد تبصره 2 ماده 21 آیین نامه اجرایی قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی پروری، موردآنالیز و گفتگو نهاده شد.

ابتدا معاون هماهنگی امور مالی استانداری مازندران از برگزاری جلسات منظم شورای گفت وگوی استان با پیگیری رئیس اتاق، دبیرخانه شورا و حضور فعالان مالی اتاق استان جهت بیان، آنالیز و ارائه راهکارهایی جهت برطرف موانع، قدردانی کرد.

حسن خیریان پور یکی از ظرفیت های مهم استان را آبزی پروری و شیلات اسم کرد که باید از این ظرفیت چه در حوزه دریا و چه پرورش در مزرعه های خارج از دریا استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در این زمینه انجام و تسهیلات خوبی هم پرداخت شد، از خدمات غیرقابل کتمان و مدیریت مناسب شرکت آب منطقه ای در حوزه شیلات قدردانی کرد.

قوانین مزاحم لغو یا اصلاح شوند

معاون مالی استاندار مازندران گفت: در سال فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، باید موانع و مقررات دست و پاگیر بر اساس ماده 11 قانون کسب وکار شناسایی و برای اصلاح یا لغو آنها اقدام کنیم که این اقدام را شورای گفت وگو و به ویژه اتاق به شایستگی در حال پیگیری هستند.

خیریان پور از شرکت آب منطقه ای درخواست کرد: مقدار گیری شوری آب هم با موضوع این شرکت باشد اما مرکز مطالعات و اکولوژیک دریای خزر هم با آب منطقه ای همکاری نمایند.

حسن خیریان پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع مهم گردشگری آبی با توجه به ظرفیت های موجود، اظهار کرد: تفاهم نامه ای بین وزارت نیرو و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای بهره برداری بهینه از منابع آب باهدف اقتصاد گردشگری به امضا رسید که باید آنالیز مجددی روی آن صورت بگیرد و موارد تازه در قالب پیشنهاد به دولت ارائه گردد.

2 مصوبه مهم برای فعالان شیلاتی و کشاورزی مازندران

دبیر شورای گفت وگو در سخنانی از حمایت های جدی معاون مالی استاندار مازندران و تیم مالی ایشان در برطرف مسائل فعالان مالی استان قدردانی و اظهار امیدواری کرد که در دولت تازه هم از حضور ایشان بهره ببریم.

عبداله مهاجر دارابی گفت: با حمایت ها و پیگیری های معاونت مالی استانداری و شخص استاندار، اتاق مازندران در سال گذشته توانست رتبه نخست عملکردی را در بین اتاق های ایران داشته باشد.

وی از دولت تازه خواست که اختیارات بیشتری را در حوزه فضای کسب وکار به استان ها بدهند چراکه این مهم، قدرت چانه زنی و استقلال کاری مدیران و انگیزه برای تصمیم گیری های استانی با عنایت به شناختی که از استان و مسائل مختلف آن دارند را بیشتر می نماید.

رئیس اتاق ساری به دستور کار نخست جلسه مبنی بر اینکه عدم ارائه فاکتور فروش از سوی کشاورزان مسائلی را برای صادرنمایندگان در هنگام رسیدگی به دفاتر ایجاد نموده است، گفت: مقرر شد اداره کل امور مالیاتی مازندران به تمامی ادارات تابعه استان، موضوع عدم الزام درج شماره مالی خریدار یا اشخاص حقیقی مصرف نماینده نهایی طرف معامله فروش و اشخاص حقیقی موضوع ماده 81 را ابلاغ کند.

این فعال مالی ادامه داد: در مورد مسائل فعالان حوزه شیلات و آبزی پروری هم در کمیته مربوطه و کمیسیون کشاورزی پیگیری صورت گرفت و مقرر شد که آب منطقه ای همکاری هایی داشته باشد که این همکاری صورت گرفت اما بازهم در بعضی موارد، با موانع قانونی مواجهیم.

مهاجر دارابی درباره پیشنهادات شورای گفت وگو و مصوبات پنجمین جلسه شورا بیان نمود: نمونه برداری و آزمایش مشترکی به وسیله شرکت آب منطقه ای، پژوهشکده اکولوژی دریای خزر و دفتر مطالعات و تحقیقات دریای خزر از منبع آب مورد بهره برداری شرکت تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری قره برون و ارزیابی پارامترهای شوری آب دریا در زمان تعیین و بعلاوه اعلام مقدار شوری بیش از 10 گرم در لیتر در ایستگاه های مختلف صورت گرفته است.

وی بیان نمود: به استناد تبصره 2 ماده 21 آیین نامه اجرایی قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی پروری، شرکت تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری قره برون از پرداخت آب بها و حق اشتراک معاف هستند.

رئیس اتاق ساری گفت: به منظور برطرف ابهام و ایجاد وحدت رویه در نحوه اجرای ماده 21 قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی پروری پیشنهاد ما این است که دستگاه متولی مقدار گیری شوری آب در قانون مذکور لحاظ گردد تا مسئولیت مقدار گیری و ارزیابی پارامترهای شوری آب دریا و به مراتب، معافیت مندرج در قانون فوق به عهده مرجع تعیینی باشد در این زمینه معاون مالی استاندار مازندران اسم کرد که موضوع کار با شرکت آب منطقه ای باشد و پژوهشکده اکولوژی و دفتر مطالعات و تحقیقات دریای خزر با این شرکت همکاری نمایند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1908

به "2 پیشنهاد اتاق ساری برای حل مسائل بخش کشاورزی به تصویب رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 پیشنهاد اتاق ساری برای حل مسائل بخش کشاورزی به تصویب رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید