47 کارفرما در قزوین از مزایای مشوق بیمه استفاده کردند

به گزارش مجله سلنا، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای آذرماه تا به امروز 47 نفر توانستند از مزایای مشوق بیمه کارفرمایی استفاده نمایند.

47 کارفرما در قزوین از مزایای مشوق بیمه استفاده کردند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان قزوین ، رضاگروسی مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اضافه نمود: طرحمشوق های بیمه ای کارفرمایان بنا به مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتیدرخصوص بسته های رونق فراوری و اشتغال و مصوبه شورای عالی اشتغال دربارهدستورالعمل اجرایی طرح مشوق های بیمه کارفرمایی تدوین شده است.

وی گفت: واحدهای مالی حائز شرایط می توانند با مراجعه به سامانه مشوقبیمه ای و سپس ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ها از اینتسهیلات حمایتی بهره مند شوند.

گروسی در مورد اهداف این طرح، گفت: مشوق های بیمه ای بر اساس موضوع بندالف تبصره 18 قانون بودجه سنواتی برنامه ششم توسعه و در چارچوب سیاست هایاقتصاد مقاومتی با هدف تحرک بخشی به بازار کار کشور، حمایت از کارفرمایان وصاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و ایجاد اشتغال باترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه های فراوریی و خدماتی به استفاده از نیرویکار جدید تهیه و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در این طرح، مشوق بیمه ای معادل حق بیمه سهم کارفرما بهعلاوه سه درصد سهم بیمه بیکاری در مجموع به میزان 23 درصد حداقل دستمزدتعیین شده از سوی شورایعالی کار در نظر گرفته شده که در چار چوپ آن،ماهانه از سوی دولت به حساب کارفرما واریز می گردد و اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی، وظیفه نظارت بر طرح را عهده دار هستند.

وی اضافه نمود: تمام کارفرمایان کارگاه ها و مؤسسات مشمول ایندستورالعمل بر اساس آیین نامه اجرایی بند (الف) تبصره (18) قانون بودجهسنواتی برنامه ششم توسعه در صورت به کارگیری نیروی کار جدید، مشمول استفادهاز مشوق های بیمه ای حداکثر به مدت 2 سال خواهند بود.

گروسی گفت: افرادی که از مزایای دوره مقدماتی طرح کارورزی به مدت سهماهه در کارگاه ها و مؤسسات مشمول دستورالعمل اجرایی طرح استفاده نموده اند،حداکثر تا 21 ماه می توانند از مشوق بیمه ای استفاده نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین با اشاره به شرایط احراز نیروی کار جدید در این دستورالعمل،گفت: مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر، حداکثر 38 سال سن که مدت زمان خدمتوظیفه به حداکثر سن افراد ذکور اضافه می گردد، ثبت نام در سامانه (کارورزی) وداشتن سابقه بیمه تأمین اجتماعی که حداکثر از 36 ماه تمام کمتر باشد ازشرایط احراز نیروی کار جدید در این دستورالعمل است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1514

به "47 کارفرما در قزوین از مزایای مشوق بیمه استفاده کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "47 کارفرما در قزوین از مزایای مشوق بیمه استفاده کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید