522میلیون دلار کالا از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد

به گزارش مجله سلنا، مهدی میراشرفی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال تا خاتمه دی ماه، 522میلیون و 700هزار دلار کالا از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده که مقدار وزنی این میزان کالا بیش از 700هزار تُن است.

522میلیون دلار کالا از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد

وی اضافه کرد: صادرات غیرنفتی استان مرکزی طی ده ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزنی 28درصد و از نظر ارزش ریالی 29درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی بیان نمود: همچنین کشورهای هدف صادرات محصولات استان مرکزی امسال به 64 کشور افزایش یافته که عمده صادرات امسال استان به کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان، هند، سوریه، عمان، کشورهای شمال ایران، مالزی، کانادا و همچنین کشورهای اروپایی از جمله انگلستان، ایتالیا و آلمان صادر شده است.

میراشرفی با اشاره به درآمدهای وصولی گمرک استان مرکزی طی امسال خاطرنشان ساخت: گمرکات استان مرکزی از ابتدای امسال تا خاتمه دی ماه، 676میلیارد و 651میلیون ریال درآمد وصولی و همچنین 687میلیارد و 771 میلیون ریال درآمد مالیات بر ارزش اضافه نموده کسب نموده است.

وی توضیح داد: درآمد وصولی گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 65درصدی و درآمد مالیات بر ارزش اضافه نموده نیز افزایش 44درصدی دارد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی همچنین با اشاره به واردات استان مرکزی از سایر کشورها طی ده ماهه امسال ادامه داد: در این مدت یکصد و 9هزار تن کالا به ارزش 325میلیون و 428 هزار دلار از سایر کشورها به استان وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 59 درصد و از نظر ارزشی 33درصد افزایش داشته است.

میر اشرفی گفت: بیش از 90درصد کالاهای وارداتی به استان را ماشین آلات خط فراوری و مواد اولیه موردنیاز واحدهای صنعتی تشکیل می دهد و در حقیقت در حوزه واردات، کالاهای مصرفی نداریم.

وی با اشاره به پرونده های قاچاق تشکیل شده در استان طی امسال تاکنون خاطرنشان ساخت: 343 پرونده کالای قاچاق در استان به ارزش 142میلیارد و 854میلیون ریال تشکیل شده که این تعداد پرونده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21درصد افزایش نشان می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 444

به "522میلیون دلار کالا از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "522میلیون دلار کالا از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید