وحید هاشمیان سفیر سلامت همایش سلامت و زندگی شد

به گزارش مجله سلنا، وحید هاشمیان به عنوان سفیر سلامت هشتاد و هفتمین همایش سلامت و زندگی در پیامی نسبت به خطرات مصرف هورمون های نیروزا و مکمل ها در ورزشکاران آماتور یا حرفه ای هشدار داد.

وحید هاشمیان سفیر سلامت همایش سلامت و زندگی شد

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری همایش سلامت و زندگی، در متن پیغام وحید هاشمیان به این همایش آمده است:این روزها استفاده از انواع هورمون های نیروزا و داروهای ممنوعه میان جوانانی که تب داغ تناسب اندام و عضلانی شدن را در سر دارند، شایع است. برخی از این ورزشکاران، (ورزشکار حرفه ای و ورزشکار آماتور)، بدون توجه به عوارض هورمون ها و داروهای ممنوعه فقط برای رسیدن به هدف کاذبی که در سر دارند، سالمتی شان را به خطر می اندازند. اغلب ورزشکاران جوان می دانند که فشار زیادی در دنیای ورزش برای قهرمانی مسابقات وجود دارد. ورزشکاران جوان علاوه بر افتخار شخصی، اغلب به دنبال رویاهای بزرگ تری هم هستند، کسب مدال برای کشورشان، کسب بورس های دانشگاهی یا یافتن جایگاهی در تیم های حرفه ای. متاسفانه برای تعداد فزاینده ای از ورزشکاران، پیروزی در مسابقات به هر قیمت به مصرف داروهای تقویت نماینده کارکرد جسمی منتهی می گردد.

به نظر می رسد که برخی از افراد تصور می نمایند با چنین داروهایی می توانند به قدرت جسمی بیشتری دست یابند، اما به چه قیمتی؟ حقیقت آن است که بی خطر بودن مصرف دراز مدت این داروها ثابت نشده است و ورزشکاران باید مراقب استفاده از داروها و حتی مکمل ها باشند تا به سلامت آنها خدشه ای وارد نگردد. متاسفانه در حال حاضر شاهد آن هستیم که افراد ورزشکار آماتور که در طول هفته تمرین مناسبی هم ندارند، در حالی که باید به مسائل مهمی مانند تغذیه مناسب، خواب کافی، استراحت خوب و ... فکر نمایند، تمام ذهن خود را معطوف به مصرف داروهای ممنوعه و مکمل های غیر مجاز نموده اند. لذا وظیفه متخصصین حوزه سلامت شناسایی این افراد و ارائه مشاوره های مربوطه مانند روانشناسی و مشاوره تغذیه و ... به این افراد است تا به سلامت جسم و روان آنها یاری نموده باشند.

لازم به ذکر است که هشتاد و هفتمین همایش سلامت و زندگی، ساعت 15:00 روز پنجشنبه 19 مهر ماه در تالار ابن سینای دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 27

به "وحید هاشمیان سفیر سلامت همایش سلامت و زندگی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وحید هاشمیان سفیر سلامت همایش سلامت و زندگی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید